۰

برای اولین بار در ایران در بازار نزولی ارز دیجیتال سود کنید

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۸
برای اولین بار در ایران در بازار نزولی ارز دیجیتال سود کنید
برای اولین بار در ایران در بازار نزولی ارز دیجیتال سود کنید

به‌تازگی بازار معاملاتی کوین نیک مارکت (www.coinnik.market) امکان خرید و فروش توکن‌های اهرمی‌ (ETF) را اضافه کرده است. این نوع توکن‌ها طوری طراحی شده‌اند که با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، قیمت‌شان افزایش می‌یابد. بدین ترتیب با خرید ین توکن‌ها در بازار نزولی ارز دیجیتال هم می‌توانید سود کنید. در بین پلتفرم‌های ایرانی این اولین بار است که توکن‌‌های اهرمی ‌ارائه می‌شود.

توکن‌های اهرمی ‌مرتبط به یک ارز دیجیتال شامل دو نوع توکن می‌شود: یکی توکن رشد UP و دیگری توکن افت DOWN. قیمت توکن رشد با افزایش قیمت ارز دیجیتال مربوطه و با یک اهرم یا ضریب مشخص رشد می‌کند و با کاهش قیمت آن ارز کاهش می‌یابد. اما توکن افت برعکس توکن رشد عمل می‌کند. این یعنی با افزایش قیمت ارز دیجیتال مربوطه قیمت توکن افت، افت می‌کند و با کاهش قیمت، رشد می‌کند. به این صورت وقتی قیمت یک ارز دیجیتال مثلا بیت کوین کاهش پیدا کند، قیمت توکن افت بیت کوین افزایش می‌یابد و می‌توانید در هنگام بازار نزولی هم سود کنید.

تا قبل از این کاربران ایرانی برای خرید و فروش این نوع توکن‌ها باید از صرافی‌های بین‌المللی مثل بایننس استفاده می‌کردند. اما صرافی‌های بین‌المللی به دلیل شرایط تحریم، به کاربران ایرانی اجازه فعالیت در پلتفرم خود را نمی‌دهند. لذا، حساب کاربران ایرانی در صورت شناسایی مسدود می‌شد و احتمال از دست رفتن سرمایه نیز بسیار بالا بود. خوشبختانه با اضافه شدن امکان خرید و فروش توکن‌های اهرمی‌به این پلتفرم، این ریسک برای کاربران ایرانی برطرف شده و خطر بلوکه شدن سرمایه آن‌ها از بین رفته است. طبعا این حرکت موجب کاهش چشمگیر خروج ارز از کشور هم خواهد شد.

در حال حاضر توکن‌های افت و رشد سه ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین در کوین نیک مارکت اضافه شده است. کاربران می‌توانند به صورت تومانی و تتری این توکن‌ها را خرید و فروش کنند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۷۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما