کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توقف فعالیت انجمن بلاکچین به منزله تعلیق مجوز نیست

19 تير 1400 ساعت 14:43

درحالی که چندی پیش وزارت کشور دستور توقف فعالیت انجمن بلاک چین را صادرکرده بود، مسوولان این وزارتخانه اعلام کردند که این توقف به معنای تعلیق مجوز نبوده و رسیدگی به وضعیت این انجمن در مراحل مقدماتی است.



آی‌تی‌من- چندی پیش وزارت کشور دستور توقف فعالیت‌های انجمن بلاک چین را صادر کرد اما پس از پیگیری‌های این انجمن و ارسال نامه‌ای مبنی بر فعالیت انجمن بلاک چین مطابق قانون، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت فعالیت این انجمن دردست بررسی است و توقف فعالیت این انجمن نیز به منزله تعلیق مجوز آن نیست.

زهرا عابدینی گفت: بر اساس مفاد بند “ت” ماده (٨) آیین نامه تشكل‌های مردم نهاد، حق نظارت بر فعالیت‌های تشكل‌های مردم نهاد ملی از وظایف شورای ملی و توسعه و حمایت از تشكل‌ها است و دبیرخانه شورای ملی مستقر در سازمان امور اجتماعی كشور طبق مفاد دستورالعمل اجرایی آیین نامه مذكور، وظیفه دارد تا قبل از ارجاع پرونده این تشكل‌ها به شورای ملی، بررسی‌های لازم را پیرامون موضوع تخلف واقع شده انجام دهد.

وی درادامه گفت: همچنین این دبیرخانه باید صحت و سقم گزارش‌ها و شكایت‌های واصله در مورد تشكل را با همكاری دستگاه های تخصصی و مسوول ارزیابی کند .

عابدینی خاطر نشان کرد : درخصوص انجمن زنجیره بلوك نیز روال معمول فرآیند نظارت در حال طی شدن است و با توجه به گزارش‌ها و شكایت‌هایی در مورد برخی فعالیت‌های صورت گرفته در این انجمن، و نظر به ضرورت بررسی و ارزیابی گزارش‌ها و تایید صحت آن‌ها، توقف انجمن صرفا به این منظور كه در فرآیند بررسی‌ها از وارد شدن هرگونه ضرر و زیان و خسارات احتمالی به انجمن و طرف‌های مقابل جلوگیری شود به صورت موقت صورت پذیرفته است .

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: بدیهی است این توقف به معنای تعلیق مجوز انجمن نیست. زیرا هنوز مراحل بررسی به طور كامل طی نشده و نمی توان به صرف دریافت یك یا چند گزارش و شكایت و بدون بررسی‌های دقیق كارشناسی، آن گزارش‌ها را ملاك تخلف انجمن تلقی کرد.

عابدینی خاطرنشان کرد: تصمیم گیری قطعی درخصوص گزارش‌های دریافتی و پس از اخذ گزارش كامل اقدامات از انجمن و دریافت نظر مراجع تخصصی و مسوول، در شورای ملی تشكل‌های مردم نهاد صورت خواهد پذیرفت و نمایندگان انجمن حق حضور و دفاع از تشكل را خواهند داشت.
 


کد مطلب: 276787

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276787/توقف-فعالیت-انجمن-بلاکچین-منزله-تعلیق-مجوز-نیست

ITMen
  https://www.itmen.ir