۰

واتس اپ هدف شکایت سازمان مصرف کنندگان اروپا

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۵
واتس اپ هدف شکایت سازمان مصرف کنندگان اروپا
واتس اپ هدف شکایت سازمان مصرف کنندگان اروپا

آی‌تی‌من- واتس اپ با انبوهی از شکایات از سوی سازمان مصرف کنندگان اروپا (‌BEUC) و سازمان‌های دیگر روبه‌رو شده که دلیل آن به روز رسانی قانون حریم خصوصی این اپ است. این به روز رسانی سبب کوچ تعداد زیادی از کاربران از آن شده است.

واتس اپ در ماه ژانویه طی یک به روز رسانی اعلام کرد اطلاعات کاربران را به فیس بوک و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه آن به اشتراک می‌گذارد. همچنین این پلتفرم ادعا می‌کند این تغییر فقط مربوط به کسب وکارها است و درباره کاربران عادی و چت‌های خصوصی اعمال نمی‌شود.

در این میان سازمان مصرف کنند گان اروپا و ۸ عضو آن به این تغییرات اعتراض و شکایاتی را در کمیسیون اتحادیه اروپا و شبکه از مقامات حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا ثبت کردند. آنها ادعا می‌کنند واتس اپ به طور غیرقانونی به کاربران فشار می‌آورد تا سیاست‌های جدید را قبول کنند.

این گروه‌ها در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: محتوای این به روزرسانی‌ها، ماهیت، زمانبندی و اعلام آن به کاربران فشار می‌آورد و آزادی انتخاب را نقض می‌کند. به این ترتیب به روزرسانی‌های مذکور دستورالعمل اتحادیه اروپا درباره روش‌های تجاری ناعادلانه را نقض می‌کنند.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: واتس اپ نتوانسته به طور روشن و شفاف ماهیت تغییرات را توضیح دهد. این ابهام مضاعف بر نقض قوانین مصرف کننده اتحادیه اروپا است که شرکت‌ها را موظف می‌کند شرایط را به طور شفاف و واضح توضیح دهند.

این گروه‌ها از شبکه مقامات حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا و مقامات حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا خواسته‌اند با همکاری یکدیگر نگرانی‌های حریم خصوصی و نقض قوانین مصرف کننده را بررسی کنند.

 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۸۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما