۰

نمایشگاه اکسپو دمشق لغو شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۰
نمایشگاه اکسپو دمشق لغو شد
نمایشگاه اکسپو دمشق لغو شد

آی‌تی‌من- کیوان کاشفی با بیان اینکه تدارک حضور گسترده شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه از ابتدای سال جاری انجام شده بود، افزود: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران مسوول پاویون جمهوری اسلامی‌ایران در نمایشگاه بازرگانی دمشق بود.

او تصریح کرد: با هماهنگی اتاق مشترک ایران و سوریه، سازمان توسعه تجارت و ستاد روابط اقتصادی ایران و سوریه امکان حضور بیش از یک‌صد شرکت ایرانی در ۱۵۰۰ متر فضای نمایشگاهی فراهم شده بود.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران اظهار کرد: متأسفانه برابر اعلام وزارت اقتصاد و تجارت خارجی کشور سوریه این نمایشگاه امسال برگزار نمی‌شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه با اشاره به زمینه‌های مناسب همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور و اشتیاق بخش خصوصی و اتاق‌های ایران و سوریه برای افزایش تبادلات اقتصادی، اضافه کرد: درصدد برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندی‌های جمهوری اسلامی‌ایران در دمشق هستیم.

کاشفی معتقد است: حضور گسترده شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه می‌تواند به شناخت بیشتر فعالین اقتصادی سوریه از اقتصاد ایران و افزایش سطح تبادلات اقتصادی خصوصاً در حوزه بازسازی و تأمین نیاز گسترده کشور سوریه در حوزه مصالح و تکنولوژی ساختمانی باشد. عضو هیأت رئیسه اتاق ایران از حضور شرکت‌های ایرانی در چهارمین نمایشگاه تخصصی از ابتدای سال ۱۴۰۰ در سوریه خبر داد و گفت: با تلاش اتاق مشترک ایران و سوریه مرکز تجارت ایرانیان در دمشق افتتاح و آماده ارائه خدمات مختلف مشاوره نمایشگاهی و غیره به شرکت‌های ایرانی است.

او از دیگر برنامه‌های در دست اجرا به امضا تفاهم‌نامه‌های اقتصادی بین اتاق بازرگانی استان‌های مختلف ایران با همتایان خود در استان‌های سوریه و گسترش روابط در سطح استان‌های دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: عقد پیمان خواهرخواندگی بین شهرهای مهم دو کشور نیز از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه همچنین از هدف‌گذاری برای رسیدن به تجارت ۵۰۰ میلیون دلاری بین دو کشور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: حصول به این امر مهم و تبدیل سوریه به یکی از شرکای تجاری اصلی کشورمان در گرو همکاری دستگاه‌های تأثیرگذار مانند سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی و کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ایران است.
 
کد مطلب : ۲۷۶۸۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما