کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرواز بیزوس را به فضا در آیو ببینید

29 تير 1400 ساعت 12:30

تلویزیون اینترنتی آیو، ساعت 16 امروز (سه‌شنبه) ، رویداد پرتاب فضاپیمای شپرد را که حامل جف بیزوس است، به صورت زنده پخش می‌کند.



آی‌تی‌من- فضا و فضانوردی در ایران همیشه طرفداران پروپاقرص خود را داشته است و همین عشق و علاقه فراوان ایرانی‌ها به رویدادهای فضایی، سبب شده است که این رشته علمی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های ما رشد بی‌سابقه‌ای داشته باشد و در یک دهه اخیر شاهد پرتاب ماهواره و ماهواره‌برهای امید، سیمرغ، مصباح و ... از سوی سازمان فضایی ایران و شرکت‌های فعال در این زمینه باشیم.

با وجود اینکه این رشته فضایی در ایران علاقه‌مندان خاص و عموماً نخبگان دانشگاهی را به خود جذب کرده بود، اما همچنان بسیاری از تلاش‌ها و نوآوری‌های پیشگامان این حوزه از بُعد رسانه‌ای و تبلیغاتی در مهجوریت قرار داشت که با تأسیس شبکه اینترنتی آیو جهان‌بین به عنوان اولین شبکه تلویزیونی فضایی ایران، نقطه عطفی در بازتاب رویدادهای فضایی و معرفی دستاوردهای این حوزه شکل گرفت.

شبکه آیو جهان‌بین به عنوان یکی از شبکه‌های زیرمجموعه تلویزیون اینترنتی آیو، 13 مهر ماه سال 1399 با همکاری سازمان فضایی ایران راه‌اندازی شد و از بدو تأسیس خود تاکنون برنامه‌های فضایی متفاوتی از جمله پخش زنده پرتاب مریخ‌نورد استقامت، کارگاه آنلاین آینده انسان در فضا، نقش سازمان فضایی جغرافیایی در حوزه فضا، پخش تصاویر ماهواره‌ای از بین‌الحرمین کربلا، برنامه مرزهای بیکران فضا، فیلم‌ها، مستندها و اخبار فضایی و... را پخش کرده است.

شبکه آیو جهان‌بین در جدیدترین برنامه خود قصد دارد رویداد مهم پرتاب فضاپیمای سرنشین‌دار شپرد را با حضور جف بیزوس به صورت زنده پخش کند. فضاپیمای شپرد متعلق به شرکت بلو اوریجین (Blue origin)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی صنایع هوا-فضا در جهان است که در زمینه تولید تجهیزات سفر به فضا اعم از فضاپیما و موشک‌های فضایی فعالیت می‌کند و توسط جف بیزوس، مؤسس وبسایت آمازون راه‌اندازی شده است.

هدف اصلی از تشکیل این شرکت، محقق کردن رؤیای سفر آسان، سریع و عمومی مردم به فضاست تا به‌راحتی با خرید یک بلیت در مدار زمین قرار گیرند و به تماشای زیبایی‌های این سیاره بنشینند.

این برنامه سه‌شنبه 29 تیرماه ساعت 16 با حضور کاظم کوکرم سردبير مجله نجوم و مجری برنامه تلویزیونی «آسمان شب» و محمدحسین جهان‌پناه محقق و مؤلف کتاب‌هایی چون رازهای فضانوردی، و جنگ‌افزارهای مرگبار به‌صورت زنده و رایگان از تلویزیون اینترنتی آیو پخش می‌شود.
 


 


کد مطلب: 276867

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276867/پرواز-بیزوس-فضا-آیو-ببینید

ITMen
  https://www.itmen.ir