۰
با تمرکز بر هوش مصنوعی و با هدف شکست سلطه اپل

گوشی‌های پیکسل 6 و 6 پرو رونمایی شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۳
گوشی‌های پیکسل 6 و 6 پرو رونمایی شد
گوشی‌های پیکسل 6 و 6 پرو رونمایی شد

آی‌تی‌من- سیستم Tensor به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند پرچمداران جدید این کمپانی را به هوش مصنوعی قدرتمندی مجهز کند که در گذشته مشابه آن را در دستگاه دیگری ندیده‌ایم. ناگفته نماند که این سیستم روی تراشه این دستگاه‌ها متمرکز است و باعث بهره‌مند شدن آن‌ها از AI (هوش مصنوعی) می‌شود.

شرکت گوگل دو دستگاه جدید با نام‌های Pixel 6 و Pixel 6 Pro را معرفی و اعلام کرده است که این پرچمداران به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند با گوشی iPhone 13 (پرچمدار معرفی ۲۰۲۱) شرکت اپل و دیگر پرچمداران قدرتمند اندرویدی رقابت کنند. در ادامه به بررسی اطلاعات منتشر شده از گوشی گوگل پیکسل 6 و 6 پرو می‌پردازیم.

این دو گوشی از تراشه Tensor بهره می‌برند. این پردازنده جدید بر هوش مصنوعی و ماشین یادگیری نحوه استفاده کاربران متمرکز است؛ برای مثال هوش مصنوعی این گجت به قدری قدرتمند است که می‌تواند تصاویر تار گرفته شده از صورت کاربران را با استفاده از فناوری AI واضح‌تر کند.

در بخش تصویر برداری و فیلم برداری این تراشه عملکرد خوبی را از خود نشان خواهد داد. گوگل ادعا کرده است که این پردازنده می‌تواند بر تصاویر یا ویدیوهای گرفته شده در غروب خورشید تاثیر گذار باشد؛ برای مثال این چیپست با استفاده از هوش مصنوعی به صورت خودکار نور سفید را تنظیم کرده و می‌تواند محدوده دینامیکی را افزایش دهد.
کاربرانی وجود دارند که از قابلیت Speech-to-text گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. 

با استفاده از این قابلیت افراد می‌توانند با صدای (صحبت کردن) خود متن‌های طولانی را بنویسند و به همین دلیل این ویژگی گفتار به متن نامیده می‌شود. 

تراشه Tensor می‌تواند به کاربران این اجازه را بدهد تا با استفاده از صفحه کلید گوشی خود کلمات تبدیل شده به متن را در حین صحبت کردن ویرایش کنند.

این موضوع می‌تواند قدرت هوش مصنوعی تراشه پیکسل 6 و 6 پرو را به رخ دیگر پرچمداران بکشد. 

با توجه به گفته‌های این کمپانی در مورد رقابت با دیگر گوشی‌های گران قیمت می‌توان گفت که این شرکت قصد دارد تا پرچمداران سال ۲۰۲۱ شرکت اپل را که هنوز معرفی نشده‌اند، شکست دهد. 

دلیل این ادعای گوگل این است که تراشه Tensor در بعضی از موارد با فناوری‌های استفاده شده در پردازنده‌های سری A شرکت اپل که در گوشی‌های iPhone مورد استفاده قرار می‌گیرند مشابه است.

متاسفانه اطلاعات بیشتری از دیگر ویژگی‌های تراشه Tensor گوگل در دسترس نیست. 

همچنین مشخص نیست که این تراشه توسط چه شرکتی تولید شده است، اما بر اساس شایعه‌های اخیر می‌توان گفت که گوگل از سامسونگ برای ساخت این چیپست کمک گرفته است. 

این کمپانی ادعا کرده که فناوری Tensor پرچمداران جدید خود را به سریع‌ترین، هوشمندترین و ایمن‌ترین (از نظر امنیت اطلاعات کاربران) تبدیل خواهد کرد.

دوربین
گوشی Pixel 6 و Pixel 6 Pro هر دو دارای دوربین‌های اصلی و فوق عریض یکسانی هستند. این موضوع بدان معنی است که سنسور به کار رفته در این دوربین‌ها با یکدیگر برابر خواهند بود. 

گوشی پیکسل 6 پرو از یک دوربین دیگر پشتیبانی می‌کند و آن هم تله فوتو با قدرت بزرگنمایی ۴ برابری است. 

اما فعلا اطلاعات دیگری در رابطه با کیفیت این سنسورهای به کار رفته در پنل پشتی پرچمداران سال ۲۰۲۱ گوگل در دسترس نیست.

بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده است گفته می‌شود که کیفیت ویدیوهای گرفته شده با دوربین گوشی Pixel 6 با ویدیوهای ضبط شده با دوربین iPhone 12 Pro Max برابری می‌کند و در بعضی از موارد جزئیات در ویدیوهای به ثبت رسیده با دوربین پرچمدار گوگل بیشتر است.

صفحه نمایش و طراحی
صفحه نمایش‌های این دو دستگاه نسبت به نسل قبلی دستخوش تغییراتی شده‌اند که می‌توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند. 

نمایشگر گوشی Pixel 6 یک صفحه نمایش تخت بوده که از نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. 

اما نمایشگر نسخه پرو این سری دارای پنل خمیده‌ای بوده که از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار است. 

ناگفته نماند که در بالای هر دو صفحه نمایش بریدگی برای قرار گرفتن دوربین سلفی وجود دارد.

طراحی پرچمداران سال ۲۰۲۱ شرکت گوگل با نسل قبلی خود متفاوت بوده و این تفاوت بدان معنی است که گوگل به جای استفاده از بدنه و پنل پشتی آلومینیومی از فلزی براق و پنل پشتی شیشه‌ای در گوشی پیکسل 6 استفاده کرده است. 

نسخه گران قیمت‌تر این گجت یعنی Pixel 6 Pro از بدنه‌ای از جنس فلز براق و پنل پشتی شیشه‌ای ساخته شده است.

در پنل پشتی این دو گجت ماژول دوربین به صورت نواری افقی شکل قرار گرفته که از این نظر با Nexus 6P شباهت دارد.

پرچمداران این شرکت با سه رنگ در دسترس کاربران قرار می‌گیرند که در بعضی از این رنگ‌ها نوار بالایی دوربین با پنل پشتی تفاوت رنگ دارد.

سیستم عامل
این موضوع تایید شده است که هر دو دستگاه با سیستم عامل اندروید 12 در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. 

زمان معرفی کامل این گجت‌ها (معرفی مشخصات) یا عرضه آن‌ها می‌تواند بهانه‌ای برای گوگل باشد تا Android 12 را در اختیار دیگر کاربران گوشی هوشمند قرار دهد.

این موارد تمام اطلاعات منتشر شده از پرچمداران جدید گوگل بودند و متاسفانه اطلاعات بیشتری از مشخصات این دو دستگاه در دسترس نیست. 

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر باید تا زمان معرفی کامل این دستگاه‌ها یعنی اواخر تابستان صبر کنیم. 

فعلا قیمت این گجت‌ها مشخص نبوده، اما انتظار می‌رود که شرکت گوگل گوشی‌های Pixel 6 و Pixel 6 Pro را مانند دیگر پرچمداران موجود در بازار قیمت‌گذاری کند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۹۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما