کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محرومیت آیفون‌های 7 تا 11 از برخی ویژگی‌های iOS 15

13 مرداد 1400 ساعت 12:05

زمانی که اپل سیستم عامل iOS 15 را معرفی کرد، بسیاری از کاربران نسخه بتا آن را دریافت کردند. در نسخه بتا این سیستم عامل ویژگی‌های جذاب و جدیدی در دسترس کاربران قرار گرفت.



آی‌تی‌من- نکته مهم در رابطه با موضوع این است که تمام ویژگی‌ها در نسخه بتا وجود نداشته و کاربران نمی‌توانند پیش از انتشار نسخه‌های جدید از این قابلیت‌ها استفاده کنند. به تازگی تایید شده است که اگر جزو دارندگان گوشی آیفون 7 تا آیفون 11 هستید بسیاری از این ویژگی‌ها را حتی هنگام عرضه نسخه رسمی دریافت نخواهید کرد.

کمپانی اپل هنگام معرفی سیستم عامل جدید خود در مراسم WWDC 2021 یک رکورد از خود به جا گذاشت و آن هم پشتیبانی نرم افزاری طولانی از گوشی iPhone 6S بود. بسیاری از کاربران بر این باور بودند که شرکت اپل قصد دارد تا ‌پشتیبانی نرم افزاری گوشی آیفون 6 اس را متوقف کند. اما در مراسم معرفی از آن خلاف این موضوع ثابت شد و بسیاری از کاربران شگفت زده شدند. در ابتدا به این موضوع اشاره کردیم که بسیاری از ویژگی‌های این سیستم عامل برای کاربران گوشی‌های آیفون 7 تا آیفون 11 در دسترس نخواهد بود. این موضوع بدان معنی است که خانواده‌های گوشی‌های آیفون 7، آیفون 8، آیفون ایکس و آیفون اس ای از چنین ویژگی‌هایی پشتیبانی نخواهند کرد. کاربران این دسته از گوشی‌های هوشمند از تمام ویژگی‌های جدید برنامه Wallet محروم خواهند شد و امکان استفاده از قابلیت‌های این برنامه برای این دسته از کاربران وجود نخواهد داشت. در برنامه FaceTime صداها مانند گذشته منتقل خواهند شد و همچنین حالت عمودی که باعث تار شدن اطراف کاربر در تماس‌های تصویری می‌شود وجود نخواهد داشت.

گوشی‌های آیفون 7 تا آیفون 11 از قابلیت‌های جدید دستیار صوتی اپل یعنی Siri پشتیبانی نخواهند کرد. این موضوع بدان معنی است که گفتار سریع، هشدارهای آفلاین و… در دسترس کاربران قرار نخواهد گرفت. به علاوه تغییرات جذاب برنامه Map این کمپانی وجود نخواهند داشت و این دسته از کاربران موقع استفاده از این برنامه امکان مشاهده کره زمین به صورت سه بعدی را نخواهند داشت.

حالت‌های قدم برداشتن در برنامه Map همانند گذشته خواهد بود و این بخش به صورت واقعیت افزوده در دسترس کاربران قرار نخواهد گرفت. در برنامه Weather تغییراتی وجود دارد که به صورت انیمیشن‌های جذاب به کاربران نشان داده می‌شوند، اما گوشی‌های iPhone 7 تا iPhone 11 از این بخش پشتیبانی نمی‌کنند. بزرگنمایی در ویدیوهای QuickTake نیز برای این کاربران در دسترس قرار نخواهد داشت. علاوه بر این ویژگی‌ها دارندگان گوشی iPhone 7 و iPhone 6S از قابلیت Walking Steadiness که در سیستم عامل iOS 15 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد بهره‌مند نخواهند شد. این قابلیت مربوط به الگوهای حرکتی است که کاربران در زمان استفاده از گوشی هوشمند خود می‌توانند سنسورهای حرکتی را مشاهده کنند.
 


کد مطلب: 276932

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276932/محرومیت-آیفون-های-7-11-برخی-ویژگی-های-ios-15

ITMen
  https://www.itmen.ir