کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگرانی اتحادیه اروپا از ادغام جدید فیس بوک

مهر , 13 مرداد 1400 ساعت 12:12

اتحادیه اروپا درباره فرایند ادغام یک شرکت فعال در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری با فیس بوک تحقیقاتی انجام می‌دهد زیرا نگرانی‌هایی درباره تاثیر آن بر رقابت در بازار تبلیغات آنلاین وجود دارد.



آی‌تی‌من-  رگولاتورهای اتحادیه اروپا تحقیقاتی گسترده درباره برنامه فیس بوک برای خرید شرکت کاستومر (Kustomer) آغاز کرده‌اند، زیرا نگرانی‌هایی مبنی بر تأثیر این معامله در سخت‌تر شدن رقابت به وجود آمده است. کمیسیون اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد مشغول بررسی این عملیات ادغام است زیرا بیم آن می‌رود فیس بوک از طریق آن به اطلاعات بیشتری برای ارائه تبلیغات شخصی سازی شده دست یابد و به این ترتیب مزیت بیشتری در بازار تبلیغات آنلاین داشته باشد.

این شبکه اجتماعی آمریکایی در ماه نوامبر ۲۰۲۰ میلاد از خرید «کاستومر» خبر داد. همزمان فیس بوک سعی داشت با افزایش روش‌های ارتباطی میان کسب و کارها و مشتریان، درآمد خود را از سرویس‌های واتس اپ و مسنجر بیشتر کند. این سرویس‌ها طی دوران پاندمی‌با چالش‌هایی روبه‌رو شده بودند.

«کاستومر» نرم افزاری ارائه می‌دهد که با ارائه یک داشبورد واحد از کانال‌های ارتباطی مختلف به کسب و کارها کمک می‌کند، محاورات آنلاین خود را با مشتریان مدیریت کنند.

مارگارت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: هدف از تحقیقات ما آن است که تضمین شود این تراکنش به کسب وکارها یا مشتریان آسیبی نمی‌رساند و از سوی دیگر اطلاعاتی که در اختیار فیس بوک قرار می‌گیرد به رقابت آسیب نمی‌رساند.

فیس بوک اعلام کرده با کمیسیون اتحادیه اروپا کاملاً همکاری می‌کند و این عملیات به رقابت آسیب نمی‌رساند. در بیانیه این شرکت آمده است: افراد بیشتری از سرویس‌های مشتری بهره می‌برند که سریع‌تر و غنی‌تر است و افراد می‌تواند در زمان دلخواه به آن دسترسی یابند.

ناظر رقابت انگلیس هفته گذشته بررسی این عملیات ادغام را آغاز کرده زیرا بیم آن دارد که چنین اقدامی‌به شدت رقابت در بازار را کاهش دهد.
 


کد مطلب: 276933

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276933/نگرانی-اتحادیه-اروپا-ادغام-جدید-فیس-بوک

ITMen
  https://www.itmen.ir