کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنگوی گمرک:

ابلاغیه‌ای درباره ممنوعیت گوشی‌های چینی نداریم

ايسنا , 16 مرداد 1400 ساعت 11:15

طبق اعلام مسوولان گمرک ایران، واردات گوشی در سال جاری نه تنها کم نشده بلکه ترخیص قطعی آن افزایش نیز داشته است. از سویی هنوز هیچ ابلاغی در مورد ممنوعیت واردات برند خاصی به گمرک وجود نداشته و ممنوعیتی اعمال نشده است؛ بنابراین طرح مطالبی با عنوان عدم واردات یا کاهش آن نمی تواند بهانه‌ای برای گران فروشی گوشی باشد.



آی‌تی‌من- اخیرا با افزایش قیمت گوشی موبایل برخی فعالان این حوزه از جمله اتحادیه فروشندگان اعلام کردند که در کنار عواملی مانند افزایش قیمت دلار، ممنوعیت ورود برندهای چینی موجب افزایش تقاضا در سایر برندها و در نتیجه گرانی شده است.

 اما به گفته سخنگوی گمرک ایران طبق این گزارش، حجم واردات گوشی موبایل در سال جاری افزایش یافته و عرضه آن به بازار هم با توجه به ترخیص قطعی صورت گرفته باید بیشتر شده باشد؛ بنابراین طرح موضوع نادرست کاهش واردات و یا عدم ترخیص آن از گمرک نمی تواند بهانه افزایش قیمت گوشی باشد.

 لطیفی در ادامه در رابطه با ممنوعیت واردات گوشی و به ویژه برندهای مربوط به گوشی‌های چینی و شیائومی نیز توضیح داد که با وجود بحث‌هایی که در این رابطه مطرح شده تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای از سوی دستگاه های ذیربط مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی و به طور خاص این اقلام به گمرک ایران ابلاغ نشده است.
 


کد مطلب: 276940

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276940/ابلاغیه-ای-درباره-ممنوعیت-گوشی-های-چینی-نداریم

ITMen
  https://www.itmen.ir