کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله باج‌افزاری به شرکت تایوانی گیگابایت

مهر , 19 مرداد 1400 ساعت 15:11

به تازگی فاش شده یک تولید کننده تایوانی رایانه هدف حمله باج افزاری قرار گرفته و ۱۱۲ گیگابایت اطلاعات حساس از آن سرقت شده است.



آی‌تی‌من- ایسر و اپل تنها تولیدکنندگان رایانه‌ای نیستند که در این اواخر با حملات باج افزاری روبه‌رو شده‌اند. طبق گزارش رسانه‌ها، شرکت تایوانی «گیگابایت» نیز در ۳ و ۴ اوت با حمله باج افزاری روبه‌رو شد.

این شرکت تاکنون فقط تأیید کرده که سیستم‌های زیرساخت فناوری اطلاعات را خاموش کرده و چند سرور تحت تأثیر حمله قرار گرفته‌اند. اما نشانه‌های مختلف حاکی از آن است که این حمله باج افزاری مخرب‌تر بوده است.

براساس گزارش نشریه «بلیپینگ کامپیوتر»، گروه هکری RansomEXX ادعا می‌کند ۱۱۲ گیگابایت اطلاعات داخلی حساس و همچنین یک مخزن کد نرم افزار را سرقت کرده که شامل اطلاعات تراشه‌های اینتل و AMD و اسناد رفع باگ نیز می‌شود.

این حمله سایبری روی صفحه پشتیبانی گیگابایت و همچنین بخش‌های دیگری از این وب سایت شرکت تایوانی تأثیر گذاشت. گیگابایت ادعا می‌کند با پلیس تماس گرفته اما هنوز مشخص نیست باج را پرداخته است یا خیر.

گروه هکریRansomEXX در سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را با نام Defray آغاز کرده اما در ۲۰۲۰ آن را تغییر داد و به طور فزاینده‌ای سازمان‌های بزرگ از جمله دولت برزیل، اداره حمل ونقل ایالت تگزاس و شرکت دولتی مخابرات اکوادور را هدف گرفت.

البته حمله هکری به تولید کنندگان رایانه چندان عجیب نیست. این شرکت‌ها نه تنها منابع مالی برای پرداخت باج را در اختیار دارند بلکه اسرار فناوری انبوهی دارند که باید از آن محافظت کنند.
 


کد مطلب: 276977

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276977/حمله-باج-افزاری-شرکت-تایوانی-گیگابایت

ITMen
  https://www.itmen.ir