کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گلکسی A72 ؛ یک میان رده خوش استیل

20 مرداد 1400 ساعت 14:43

گلکسی A72 یکی از میان‌رده‌های خوب سامسونگ است که نه تنها طراحی چشم‌نوازی دارد، بلکه از عملکردی قابل قبولی هم برخوردار است.



آی‌تی‌من- سامسونگ گلکسی A72 را برای رقابت با میان‌رده‌های جذاب بازار طراحی و تولید کرده است به طوری که طراحی ماژول دوربین، استفاده از پلاستیک باکیفیت و انتخاب رنگ‌بندی، سه مشخصه اصلی این گوشی جدید سامسونگ به شمار می‌رود.

طراحی
گلکسی A72 دارای ابعادی برابر 16.5 سانتی‌متر طول، 7.7 سانتی‌متر عرض، 8.4 میلی‌متر ضخامت است و 203 گرم وزن دارد.

در بخش پشتی این گوشی دوربین چهارگانه در یک برآمدگی چند میلی‌متری به همراه فلاش LED قرار گرفته که برآمدگی ماژول دوربین بسیار کم است.

روی ماژول دوربین سه لنز بزرگ و یک لنز دوربین کوچک قرار دارد، همچنین دور سه لنز بزرگ، حاشیه نقره‌ای براق وجود دارد که ترکیب خوبی با رنگ مشکی و طوسی داخل لنزهای دوربین ایجاد کرده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی گوشی مربوط به بدنه مات آن است که هیچ جای لک یا کثیفی روی بدنه نمی‌ماند.

کیفیت ساخت گلکسی A72 به طور کلی قابل قبول است و از گواهی مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق یک متر به مدت ۳۰ دقیقه بهره می‌برد.

صفحه نمایش
صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این محصولات به شمار می‌روند.

سامسونگ گوشی گلکسی A72 را به نمایشگر 6.7 اینچی سوپرامولد مجهز کرده که از وضوح تصویر 1080 در 2400 بهره می‌برد.

از دیگر مشخصات صفحه نمایش گلکسی A72 می‌توان به میانگین روشنایی 400 نیت و حداکثر روشنایی 825 نیت اشاره کرد.

با این قابلیت حتی در صورت کارکردن با گوشی زیر نور مستقیم خورشید نیز اجزای صفحه به خوبی قابل دیدن است و به شکل اتوماتیک نور صفحه متناسب با نور محیط افزایش و کاهش می‌یابد.

در تاریکی نیز نور صفحه تا نزدیک به صفر نیت می‌رسد و پیکسل‌های صفحه سوپرامولد خاموش می‌شوند؛ به این ترتیب در مصرف انرژی باتری صرفه جویی می‌شود.

سامسونگ در این گوشی حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر قرار داده است.

پردازنده
گلکسی A72 با تراشه اسنپدراگون 732G به بازار عرضه شده که از نظر قدرت پردازشی و بازدهی قابل قبولی برخوردار است.

پردازنده گلکسی A72 ضعف بزرگی ندارد و از پس همه کارهای پردازشی برمی‌آید.

البته باید به این نکته توجه کنید که گلکسی A72 گوشی گیمینگ نیست اما با توجه به پشتیبانی از پردازنده گرافیکی آدرنو 618 امکان پردازش بازی‌های روز و با کیفیت متوسط یا بالا را دارد و در طول بازی با لگ مواجه نمی‌شود.

بر اساس آزمایش‌های ما، امکان پردازش برنامه‌های سنگین روی این دستگاه بدون لگ وجود دارد، همچنین تمام بازی‌ها مانند کالاف دیوتی موبایل با گرافیک و رفرش‌ریت High قابل اجرا هستند.

قدرت پردازنده به مقداری هست که در هنگام بازی حتی به مدت طولانی با لگ‌های شدید و متوالی مواجه نشوید، ضمن اینکه گوشی خیلی کم داغ می‌شود و با وجود گرما، عملکرد آن تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

رم و حافظه
سامسونگ مدل گلکسی A72 را در چند نسخه مختلف عرضه کرده است، مدل ارزان‌تر دارای ۶ گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است.

نسخه دیگر دارای رم 8 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایت است، در این نسخه 111 گیگابایت از حافظه در دسترس شما قرار می‌گیرد و با توجه به رم 8 گیگابایت، بازدهی گوشی نسبت به رم۶ گیگابایتی خواهد بود.

مدل رم 8 گیگابایت با حافظه 256 گیگابایتی نیز در بازار وجود دارد. البته با کارت حافظه می‌توانید تا یک ترابایت حافظه به گوشی اضافه کنید.

دوربین
همانند سایر گوشی‌های میان‌رده و بالارده، دوربین گلکسی A72 از چهار دوربین واید، التراواید، ماکرو و تشخیص عمق بهره می‌برد.

دوربین اصلی از لنز واید بهره می‌برد و یک دوربین 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل 0.8µm است.

برای دوربین دوم، سامسونگ از همان دوربین التراواید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و گستره پوشش 123 درجه‌ای استفاده کرده است.
دوربین چهارم نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4 است.

در این گوشی سامسونگ به جای دوربین تشخیص عمق، از یک دوربین تله‌فوتو استفاده کرده است.

دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 امکان 3 برابر زوم اپتیکال را فراهم می‌کند و کیفیت زوم در تصاویر را به طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد. اما نبود دوربین تشخیص عمق نیز باعث شده خطاها در تصاویر پرتره افزایش پیدا کند.

باتری
در حالی که این روزها اکثر گوشی‌ها بدون شارژر عرضه می‌شوند، سامسونگ در جعبه گلکسی A72 شارژر 25 واتی قرار داده است.

باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی ظرفیت مناسبی دارد و مدت زمان طولانی شارژ نگه می‌دارد، البته این عملکرد به رفرش‌ریت صفحه نمایش بستگی دارد که در استفاده متعادل ممکن است تا دو روز هم شارژ نگه دارد و گاهی در استفاده بیش از حد ممکن است عمر باتری به یک روز هم قد ندهد.

نقاط ضعف
با توجه به همه ویژگی‌هایی که در مورد این گوشی گفته شد، اما گلکسی A72 از نقاط ضعفی هم برخوردار است که از آن جمله می‌توان به پردازنده اشاره کرد؛ نسبت به رقبای هم‌رده، پردازنده این دستگاه به اندازه کافی پرقدرت نیست. از سوی دیگر بدنه دستگاه پلاستیکی است که یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف آن به شمار می‌رود.

نقاط قوت
یکی از نقاط قوت این گوشی طراحی جذاب و با کیفیت آن است و از سوی دیگر گواهی ضدآب باعث شده تا نظر بسیاری را به خود جلب کند. این گوشی همچنین نمایشگر با کیفیتی با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز دارد و از دوربین پیشرفته‌ای برخوردار است که پشتیبانی از دوربین تله‌فوتو آن را در رده گوشی‌های بسیار با کیفیت قرار داده است.

کلام آخر
گلکسی A72 از سخت افزار بسیار معمولی بهره می‌برد، اما از قیمت بالایی برخوردار است که برای یک گوشی میان‌رده خیلی به‌صرفه نیست؛ البته باید به این نکته هم توجه کنید که این روزها قیمت گوشی بسیار بالا رفته اما اگر قصد خرید یک گوشی در حدود ۱۰ میلیون تومان را دارید، با سخت افزار بهتر و ویژگی‌های پیشرفته‌تر می‌توانید به سراغ گوشی‌های بالارده‌تر شیائومی‌بروید.

این گوشی قیمتی بالاتر از ۱۰ میلیون تومان دارد که ظاهرا فعلا به دلیل کمبود آن در بازار با قیمت بالاتری در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.



 


کد مطلب: 276983

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276983/گلکسی-a72-یک-میان-رده-خوش-استیل

ITMen
  https://www.itmen.ir