کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چالش جدید اپل با پرداخت حقوق نابرابر

مهر , 20 مرداد 1400 ساعت 14:47

گزارشی جدید نشان می‌دهد اپل تلاش کارمندانش برای جمع‌آوری اطلاعات از نابرابری دستمزد در این شرکت را متوقف می‌کند.



آی‌تی‌من- اپل اصرار دارد با چالش نابرابری دستمزد روبرو نیست. این در حالی است که برخی کارمندان اپل سعی دارند با ارسال پرسشنامه‌های غیر رسمی ‌درباره میزان درآمد افراد ثابت کنند در این شرکت دستمزدهای افراد به خصوص گروه‌های اقلیت و زنان نابرابر است.

البته اپل تاکنون ۳ پرسشنامه غیررسمی‌ را تعطیل و دلیل آن را قوانین سختگیرانه درباره شیوه جمع آوری اطلاعات توسط کارمندان اعلام کرده است.

اکنون چند وکیل حقوق کارگری به ورج اعلام کرده‌اند این اقدام اپل احتمالاً نقض قوانین حمایت از کارگران است، زیرا می‌توان پرسشنامه‌های مذکور را نوعی از سازماندهی نیروی کار به حساب آورد. تحت قانون کار آمریکا کارمندان می‌توانند درباره دستمزد با یکدیگر گفتگو کنند.

وینسنت پی وایت یکی از وکلای حقوق کارگری در این باره می‌گوید: اپل نمی‌تواند کارمندانش را از گفتگو درباره برابری دستمزد منع کند.

نخستین پرسشنامه در این زمینه در بهار آغاز شد و از افراد خواسته بود به طور داوطلبانه اطلاعات دستمزدشان را همراه مواردی مانند نژاد، قومیت، جنسیت و معلولیت اعلام کنند.

حدود ۱۰۰ نفر به این پرسشنامه پاسخ داده بودند.

اما شرکت از کارمندان خواست تا این پرسشنامه را حذف کنند زیرا سوالات مربوط به دموگرافیک جزو اطلاعات شخصی به حساب می‌آید.

هفته گذشته کارمندان سعی کردند با انتشار پرسشنامه‌ای دیگر اطلاعات را جمع آوری کنند اما شرکت به آنها اعلام کرد سوال درباره جنسیت نیز غیر مجاز است.
 


کد مطلب: 276985

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276985/چالش-جدید-اپل-پرداخت-حقوق-نابرابر

ITMen
  https://www.itmen.ir