کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به درخواست مخابرات و با تصویب رگولاتوری

تعرفه رانژه خطوط اینترنت ۶۰ هزار تومان شد

مهر , 31 مرداد 1400 ساعت 14:22

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با بازنگری مصوبه قبل خود، سقف تعرفه دایر کردن و تخلیه خطوط اینترنت ثابت برای مشترکان را ۶۰ هزار تومان تعیین کرد.



آی‌تی‌من- کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۲۳  با توجه به پیشنهاد شرکت مخابرات ایران و دارندگان پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) بند ۱۱ مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۲۳۷ سال ۹۵ این کمیسیون را بازنگری و اصلاح کرد.

براین اساس سقف تعرفه دایرکردن (رانژه) و تخلیه (درانژه) خطوط مشترکان اینترنت ثابت، جمعاً به مبلغ ششصد هزار ریال (۶۰ هزار تومان) تعیین شده است که فقط یکبار در هنگام دریافت خدمت جدید و یا تغییر ارایه‌کننده خدمت، از مشترکان قابل دریافت است.

براین اساس شرکت مخابرات ایران موظف است نسبت به دایرکردن و یا تخلیه خطوط مشترکان حسب درخواست ارایه‌کننده خدمت اقدام کند.

اپراتور قدرت‌مسلط بر بازار، ملزم به اخذ حداقل ۶۰ درصد تعرفه دایر کردن (رانژه) و تخلیه (درانژه) خطوط مشترکان از مشترکان نهایی خود است.

درصورتی‌که تعرفه رانژه و تخلیه (درانژه) خطوط مشترکان توسط شرکت مخابرات ایران به نیابت از ارائه‌کننده سرویس انجام شود، درآمد ناشی از تعرفه رانژه و درانژه خطوط مشترکان که روی صورتحساب مشترکان توسط شرکت مخابرات ایران اخذ شده است، مشمول تسهیم درآمد نخواهد بود.

پیش از این طبق مصوبه سال ۹۵ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه دایر کردن (رانژه) خطوط مشترکان مبلغ ۷ هزار تومان و تعرفه تخلیه خطوط حداکثر مبلغ ۵ هزار تومان بود که شرکت مخابرات ایران موظف به دایر کردن و یا تخلیه خطوط مشترکان بوده است.

همچنین در مصوبه پیشین آمده بود که «در صورتی که ارایه‌کننده خدمات، مبالغ دایری و تخلیه خطوط را به شرکت مخابرات ایران پرداخت کند، می‌تواند حداکثر مبلغ ۱۲ هزار تومان برای هزینه‌های دایری و تخلیه فقط یک بار در هنگام راه‌اندازی اتصال از مشترکان خود دریافت کند.»

مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از نیمه دوم مردادماه ابلاغ شده و لازم الاجرا است.
 


کد مطلب: 277016

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277016/تعرفه-رانژه-خطوط-اینترنت-۶۰-هزار-تومان

ITMen
  https://www.itmen.ir