۰

افزایش نگرانی‌ها درباره برنامه اپل برای کودکان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۰
افزایش نگرانی‌ها درباره برنامه اپل برای کودکان
افزایش نگرانی‌ها درباره برنامه اپل برای کودکان

آی‌تی‌من- اپل قصد دارد با هدف شناسایی عکس‌ها و محتوای مروج هرزه نگاری کودکان، پیام‌ها و فایل‌های چندرسانه‌ای ذخیره شده در نرم افزار آی مسیج و خدمات کلود خود را اسکن کند.

اپل می‌گوید از این طریق می‌توان تصاویر برهنه کودکان و نیز افرادی که چنین محتوای مستهجنی را رد و بدل می‌کنند شناسایی کرد و جلوی سوءاستفاده از کودکان در فضای مجازی را گرفت. اما مخالفان این طرح می‌گویند ممکن است از این طرح برای جاسوسی سایبری از افراد در فضای مجازی و نقض حریم شخصی و آزادی‌های آنها بهره گرفته شود. چنانچه دولت آمریکا به بهانه مقابله با تروریسم افراد زیادی را هدف جاسوسی‌های خود در فضای مجازی قرار داده و اطلاعات خصوصی آنها را سرقت می‌کند.

در بخشی از این نامه سرگشاده آمده است: اگر چه این قابلیت‌ها با هدف حفاظت از کودکان و کاهش محتوای مربوط به سوءاستفاده از آنان طراحی شده، اما ما بیم داریم که از ابزار یادشده برای سانسور اظهارات و نظرات افراد، تهدید حریم شخصی و به خطر انداختن امنیت افراد در سراسر جهان بهره گرفته شود.

مرکز دموکراسی و فناوری در آمریکا رهبری این موضوع را برای مقابله با برنامه‌های اپل بر عهده گرفته است.

شارون برادفورد فرانکلین مدیر این مرکز برنامه‌های اپل در این زمینه را ناامیدکننده و نگران کننده توصیف کرده است. سخنگوی اپل نیز در واکنش گفته که این نگرانی‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد.
 
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۷۰۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما