کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی از روبات انسان نمای تسلا در سال آینده

31 مرداد 1400 ساعت 15:28

شرکت تسلا احتمالا روبات انسان‌نمای خود را سال آینده رونمایی خواهد کرد.



آی‌تی‌من- ایلان ماسک، ضمن اعلام این خبر، گفت که روبات تسلا که از آن با نام «تسلا بات» یاد می‌شود، به منظور انجام کارهای خسته‌کننده، تکرارپذیر و خطرناک طراحی شده است.

مدیر ارشد اجرایی شرکت خودروسازی تسلا گفت که این روبات با قد 1.7 متری و وزن 56 کیلوگرمی خود، قادر به انجام کارهایی مانند نصب پیچ و مهره ماشین‌ها با آچار یا انجام خرید از فروشگاه‌هاست.

ماسک که در جریان رویداد روز هوش مصنوعی تسلا سخن می‌گفت، اعلام کرد که این روبات، با پر کردن شکاف حاصل از کمبود نیروی انسانی، تاثیری عمیق بر اقتصاد خواهد گذاشت.

وی طراحی این روبات را، حاشیه‌ای بر کار شرکت تسلا روی خودروهای خودران خواند و گفت که کاربرد این روبات مانند تراشه‌های کامپیوتری و سیستم‌های ناوبری است.
ماسک البته در خصوص میزان پیشرفت واقعی این پروژه توضیحی نداد و به جای نمایش نمونه اولیه روبات مذکور، صرفا هنرپیشه‌ای در لباس مبدل شبیه روبات، روی صحنه آمد و به رقص بریک‌دنس پرداخت.
ایلان ماسک این خبر را در حالی اعلام می‌کند که دو سناتور کنگره آمریکا خواستار تحقیقات کمیسیون فدرال تجارت این کشور در مورد تبلیغات و بازاریابی‌های دروغین تسلا در مورد سیستم‌های خودران و رانندگی خودکار آن شده‌اند.

اد مارکی و ریچارد بلومنتال می‌گویند که تسلا مدعی قابلیت‌ها و امکاناتی در خودروهای برقی‌اش شده که عملاً در آنها وجود ندارد.

در بخشی از نامه این دو سناتور به کمیسیون مذکور آمده است: تسلا و ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت بارها اظهاراتی در مورد قابلیت‌های خودروهای برقی خود داشته‌اند که نشانگر بی توجهی آنان به ضرورت حفظ امنیت سرنشینان در جاده‌ها و مسوولیت‌های این شرکت است. ادعاهای آنان رانندگان خودروهای تسلا و عموم افراد را در معرض خطر جراحت یا مرگ قرار می‌دهد. مشخص نیست آیا کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به تماس سناتورها توجه کرده و در مورد این شرکت تحقیق می‌کند یا نه.

در ادامه این نامه توضیحات فنی مفصلی در مورد ادعاهای دروغ تسلا و ماسک درباره قابلیت‌های خودران خودروهای ساخت این شرکت ارائه شده و ضمن اشاره به تصادف‌های مکرر و زنجیره‌ای خودروهای تسلا یکی از عوامل اصلی این رویدادهای تلخ، نقص‌ها و مشکلات قابلیت هدایت خودکار خودروهای تسلا دانسته شده که موجب آسودگی خاطر بی مورد و بی توجهی رانندگان می‌شود.

سناتورها افزوده‌اند که تسلا بابت افزودن قابلیت هدایت خودکار اف اس دی از هر مشتری ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کند، اما این قابلیت باعث خودران شدن کامل خودروهای تسلا بر خلاف ادعاهای این شرکت نمی‌شود.

قابلیت اف اس دی پارک خودکار، تغییر خودکار مسیر یا لاین حرکت و احضار خودرو برای حرکت به سمت راننده را ممکن می‌کند، ولی موجب نمی‌شود دیگر نیازی به دخالت راننده برای هدایت خودرو نباشد.

 


کد مطلب: 277022

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277022/رونمایی-روبات-انسان-نمای-تسلا-سال-آینده

ITMen
  https://www.itmen.ir