کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین آمار‌های ICT به روایت سازمان تنظیم مقررات

ايرنا , 2 شهريور 1400 ساعت 12:36

طبق آخرین آماری که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) اعلام کرده اکنون ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستای کشور به اینترنت متصل هستند و میزان دسترسی آن‌ها به خدمات ارتباطی به ۱۰۰ درصد رسیده است.



آی‌تی‌من- در این گزارش پوشش اینترنت در جاده‌های کشور نیز مورد بررسی قرار گرفته که نشان می‌دهد بیشترین جاده‌های کشور به اینترنت نسل دوم مجهز است. ۷۹ هزار و ۹۴۵ کیلومتر جاده‌های کشور متعلق به نسل دوم است، ۵۸ هزار و ۸۶۸ کیلومتر به نسل سوم اینترنت مجهز شده و ۳۴ هزار و ۷۵۵ کیلومتر در جاده‌ها نیز دارای ارتباطات اینترنتی نسل چهارم هستند.

رگولاتوری اعلام کرده که هم‌اکنون اکنون ظرفیت شبکه IP داخل کشور ۲۸ هزار و ۲۱۴ گیگابیت بر ثانیه، ظرفیت پهنای باند بین‌الملل پنج‌هزار و ۴۸۹ گیگابیت بر ثانیه، ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین‌الملل چهار هزار و ۸۴۹ گیگابیت بر ثانیه، ظرفیت شبکه انتقال کشور ۳۱ هزار و ۹۰۳ گیگابیت بر ثانیه است و طول شبکه کابل فیبر نوری نیز به ۷۱ هزار و ۲۵۷ کیلومتر رسیده است.

اکنون تعداد مشترکان پهن‌باند سیار در کشور به ۸۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۲۸ نفر و ضریب نفود پهن‌باند سیار نیز بیش از ۱۰۰ درصد رسیده است. تعداد مشترکان پهن‌باند ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۰ مشترک است که ضریب نفوذ پهن‌باند ثابت را به ۱۲.۶۲ درصد رسانده‌اند.
تعداد مشترکان دارای تلفن همراه اکنون از ۱۳۱ میلیون نفر عبور کرده و ضریب نفوذ را به حدود ۱۵۶ درصد رسانده است.

تعداد مجموع مشترکان اینترنت پهن‌باند به ۹۶ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۸۷۸ مشترک رسیده و ضریب نفوذ اکنون از ۱۱۲ درصد عبور کرده است.

بنابر اعلام رگولاتوری، سرانه میانگین مصرف دیتای کشور از نظر سرعت به ۵۳.۹ کیلوبیت بر ثانیه و حجم مصرف ماهانه از ۱۷.۵ گیگابایت عبور کرده است.

 


کد مطلب: 277040

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277040/آخرین-آمار-های-ict-روایت-سازمان-تنظیم-مقررات

ITMen
  https://www.itmen.ir