کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ثبت چک در سامانه صیاد اولویت بانک مرکزی باشد

فارس , 7 شهريور 1400 ساعت 11:01

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر اینکه قانون جدید چک میتوانست خیلی بهتر اجرایی شود، گفت: ایجاد امکان ثبت و تائید اطلاعات چک در سامانه صیاد بانک مرکزی از طریق خودپرداز و پیامک، برای کاربرانی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارند یا در مناطق محروم صاحب کسب و کاری هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است.



آی‌تی‌من- نصرالله پژمان‌فر درباره روند اجرای قانون جدید چک و اقدامات باقیمانده، گفت: در حال حاضر، ایجاد امکان ثبت و تائید اطلاعات چک در سامانه صیاد بانک مرکزی از طریق خودپرداز و پیامک، برای کاربرانی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارند یا در مناطق محروم صاحب کسب و کاری هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: قانون جدید چک می‌توانست خیلی بهتر از آنچه که تاکنون صورت گرفته، اجرا شود. به هر حال، با وجود اینکه این قانون هنوز به طور کامل اجرایی نشده است، اما همین مقداری که از قانون اجرا شده، ثمرات زیادی را در ارتباط با کاهش آمار چک‌های برگشتی و افزایش اعتماد گیرنده چک داشته است.

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: در زمانی که به عنوان رییس کمیسیون اصل 90 مجلس مسوولیت داشتم، گزارشی در رابطه با موضوع چک آماده و به مجلس ارایه کردیم و اهمیت این مسایل را نیز در آن گزارش گفتیم. به هر حال بانک مرکزی باید در ارایه این خدمات از طرف شبکه بانکی با جدیت بیشتری پیگیری کند؛ زیرا مدت‌هاست که از زمان ارایه این خدمات می‌گذرد.

پژمان‌فر در جواب این سوال که آیا مجلس، با توجه به اینکه دولت تغییر کرده و در بانک مرکزی نیز تغییراتی صورت خواهد گرفت، برنامه‌ای در جهت پیگیری روند اجرای قانون جدید چک از مسوولان جدید بانک مرکزی دارد، گفت: این موضوع یکی از مسایلی است که با سایر نمایندگان نیز مطرح کردیم. یکی از اولویت‌های ما این است که رییس بعدی بانک مرکزی نیز نسبت به اهمیت مساله چک آگاه شود و بخش‌های عقب مانده قانون جدید چک را پیگیری کند. بنابراین مجلس در نظر دارد تا با جدیت بیشتری نسبت به اجرای کامل قانون جدید چک از بانک مرکزی پیگیری کند.
 


کد مطلب: 277059

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277059/ثبت-چک-سامانه-صیاد-اولویت-بانک-مرکزی-باشد

ITMen
  https://www.itmen.ir