۰
گام نخست برای تولید محصولات دیجیتال

فناپ‌تک تولید پادباکس را آغاز کرد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۱
فناپ‌تک تولید پادباکس را آغاز کرد
 
آی‌تی‌من- مطلع شدیم که فناپ‌تک این هفته تولید یکی از محصولات این حوزه یعنی اندرویدباکس را آغاز کرده و در پارت اول حدود 7000 دستگاه اندرویدباکس تولید و به بازار عرضه خواهد شد. اندروید باکس یک دستگاه کوچک و اقتصادی مبتنی بر پلتفرم اندروید است که به کمک آن به سادگی می‌توان از همه‌ امکانات تلویزیون‌های هوشمند در زمان نیاز استفاده کرد.

حمیدرضا سعدی که به تازگی به عنوان معاون تولید و مدیر کارخانه فناپ‌تک معرفی شده است در مورد این محصول می‌گوید: در راستای وعده مدیران شرکت برای تولید محصولات دیجیتال زندگی هوشمند، تولید اولین محصول این حوزه در هفته جاری در کارخانه فناپ‌تک آغاز شد.

وی می‌افزاید: این محصول که اندرویدباکس است، در پارت اول به صورت CKD تولید خواهد شد و در مراحل بعد، برد و سایر بخش‌های آن در قسمت‌های مختلف کارخانه تولید و در نهایت در خط مونتاژ قطعات الکترونیک مونتاژ و به بازار عرضه خواهد شد.



اندرویدباکس محصولی است که در سال‌های اخیر با توجه به گسترش بازار شرکت‌های VOD با اقبال خوبی از سوی مصرف‌کنندگان روبه‌رو شده و شاید یکی از دلایل این اقبال هزینه کمتر برای بروزرسانی و هوشمندسازی تلویزیون‌های خانوارهای ایرانی باشد، به این جهت که تفاوت قیمت یک تلویزیون هوشمند با یک دستگاه اندرویدباکس بسیار قابل ملاحظه است و مصرف‌کننده ترجیح می‌دهد که با هزینه کمتری به خدمات قابل ارائه بر روی سیستم‌های اندروید خانگی دسترسی پیدا کند.

سعدی تاکید می‌کند: با همین دیدگاه فناپ‌تک اقدام به تولید این محصول کرده و امیدواریم که با بازخوردی که این دستگاه‌ها از بازار خواهد گرفت امکان این را داشته باشیم که بخش‌های بیشتری از این دستگاه را داخلی‌سازی کنیم و در پارت بعدی تولید، شرکت‌های عرضه‌کننده این محصول در بازار بتوانند با فیچرهای اختصاصی خودشان مثل طرح بدنه خاص یا پیکربندی‌های دلخواه تولید دستگاه را به ما سفارش بدهند.

امیرعلی حبیبی، مدیر سخت افزار و شبکه شرکت فناپ‌تک که مدیر پروژه تولید اندوریدباکس هم هست در مورد خصوصیات اندرویدباکس تولید فناپ‌تک می‌گوید: در ارائه محصول حاضر سعی کردیم که فیچرها و نیازمندی‌های مصرف‌کننده خانگی در ایران را مدنظر داشته باشیم و دستگاهی با توانایی بیشتر از دستگاه‌های موجود در بازار تولید کنیم به همین دلیل به دستگاه با اندروید 9 عرضه می‌شود و از پروسسور قوی‌تری استفاده شد و دستگاه را به 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره مجهز کردیم که دست مصرف‌کنندگان برای استفاده از اپلیکیشن‌های بازی و ذخیره اطلاعات روی دستگاه باز باشد، ضمن اینکه یک درگاه اتصال کارت SD دو درگاه USB هم برای افزایش فضای ذخیره (انواع‌هارد اکسترنال) و سایر ارتباطات روی دستگاه جود دارد. انواع خروجی‌های صدا و تصویر مثل HDMI و اپتیکال هم که به صورت روتین روی دستگاه‌های اینچنینی عرضه می‌شود که دستگاه ما هم مستثنی نیست. کنترل از راه دور دستگاه هم یکی از بهترین‌ Air Mouse‌های دنیاست که در جعبه دستگاه ارائه می‌شود و کاربر دیگر نیازی به استفاده از ماوس نخواهد داشت.

وی می‌افزاید: تیم فنی ما امکان ارائه لانچر اختصاصی برای مشتریان سازمانی را دارد و چون بخش زیادی از محصول داخلی‌سازی خواهد شد تولید و ارائه خدمات پس از فروش اندروید به طور مستمر صورت خواهد گرفت.

بخشی از اندرویدباکس‌های تولیدشده با برند PODBOX به بازار عرضه می‌شوند. پاد یک اکوسیستم یکپارچه پلتفرمی ‌دیجیتال است که با حمایت بانک پاسارگاد و توسط هولدینگ فناپ ایجاد شده است.

محمد حسین نورانیان مدیر پروژه پاد درباره پادباکس می‌گوید: پادباكس به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط اتصال جامعه به سرزمین پاد براي خانه هوشمند، در نظر دارد تمام نيازهايي كه يك مشتري خانگي در فرهنگ و اقتضائات ايران دارد را برآورده سازد. این بدان معنی است که توسط آحاد مردم جامعه، بویژه خانوار قابل استفاده خواهد بود.

اين اكوسيستم متشكل از سخت‌افزار و نرم‌افزاری (اپلیکیشن اندرویدی) است که هریک بصورت مجزا قابل ارائه خواهند بود. سخت‌افزار شامل اندرويدباکسی است که بوسيله لانچراختصاصي كه توسط  تيم فني پادباکس توسعه داده شده‌است، امكان برقراري ارتباط با آن، ميسر ميشود. اپلیکیشن پادباکس نیز به صورت مجزا برای تلویزیون‎های اندرویدی و سایر اندروید باکس‌های موجود در بازار توسعه داده شده است.



یادآور می‌شود فناپ‌تک در زمینه طراحی و تولید سخت‌افزار/راهکارهای بانکی و پرداختی، تولید قطعات یدکی دستگاه‌های کارتخوان، تعمیر و نوسازی کارتخوان‎های بانکی، تولید رول کاغذ حرارتی نیز فعالیت دارد و با اضافه شدن کارخانه تولید باتری در دامغان حوزه کاری خود را به تولید باتری و UPS نیز گسترش داده است. انتظار می‌رود تا پایان سال 1400 بیش از 350 نفر را به طور مستقیم در کارخانه‌های شرکت فناپ‌تک مشغول به فعالیت باشند. فناپ‌تک در سال گذشته با افزایش 65 درصدی فروش خود موفق شده که در رده‌بندی IMI100 به رتبه 348 صعود کند و شرکت با تمرکز بر افزایش امکان اشتغال متخصصین ساکن در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، قصد دارد شهر خرمشهر را بدل به قطب تولید محصولات دیجیتال کشور نماید. با همین نگاه تجهیزات دیگری در حوزه زندگی دیجیتال مانند مودم ADSL و LTE، دوربین مداربسته، تبلت، گوشی همراه، ساعت هوشمند به زودی به مجموعه محصولات این شرکت اضافه خواهد شد.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۰۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما