کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده از چپیست قوی در گوشی‌هایNova 9 هواوی

15 شهريور 1400 ساعت 13:24

انتظار می‌رود ماه میلادی جاری هواوی از جدیدترین نسل از گوشی‌های محبوب و پرفروش Nova با تغییرات و بهبودهای جدید رونمایی کند. طبق گزارش‌های غیر رسمی ممکن است در روز 23 سپتامبر شاهد معرفی رسمی نوا 9 با یک چیپست اسنپدراگون و آغاز فروش آن از 29 سپتامبر باشیم.



 آی‌تی‌من- بر اساس آخرین اطلاعات غیر رسمی منتشر شده، انتظار می‌رود گوشی‌های سری Huawei Nova 9 به چیپست میان‌رده پرقدرت Snapdragon 778 کوالکام مجهز باشند. 

گفته می‌شود با وجود پشتیبانی اسنپدراگون 788 کوالکام از شبکه‌های 5G، هواوی از آن در حالت 4G استفاده خواهد کرد که البته هنوز این موضوع تأیید نشده است؛ اما در صورت وقوع این تغییر، قیمت گوشی نیز متعادل‌تر خواهد شد.

چیپست میان‌رده اسنپدراگون 788 کوالکام با استفاده از فناوری ساخت پیشرفته 6 نانومتری تولید می‌شود و با برخورداری از هسته پرقدرت Qualcomm Kryo 670 در کنار پردازنده گرافیکی  Adreno 642L، قدرت پردازشی و راندمان انرژی بالایی دارد. 

این چیپست گزینه ایده آلی برای گیمینگ با گوشی‌های میان رده است و می‌تواند سری نوا 9 هوآوی را به گوشی‌هایی مناسب برای گیمینگ تبدیل کند.

 همچنین چیپست اسپندراگون 778 کوالکام از نسل ششم شتاب دهنده هوش مصنوعی این کمپانی و پردازنده سیگنال دیجیتال Qualcomm Hexagon 770 بهره می‌برد که قابلیت‌های پیشرفته‌ای به آن بخشیده است.  این چیپست افزون بر عملکرد بالا در اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها، قدرت بالایی هم در پردازش تصاویر و ارائه قابلیت‌های پیشرفته مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی دارد.

هم زمان شواهد موجود از عرضه یک گوشی دیگر از سری نوا به نام نوا 9 پرو حکایت دارند که به نظر می‌رسد یک گوشی رده پرچم‌دار با برخی قابلیت‌های متعلق به گوشی‌های گران قیمت باشد. 

اخیراً گواهی به ثبت رسیده در رگولاتوری چین برخی مشخصات گوشی نوا 9 پرو هوآوی را افشا کرده است.

بر همین اساس می دانیم گوشی Huawei Nova 9 Pro از صفحه نمایش خمیده OLED با بریدگی برای دوربین سلفی بهره می‌برد. 

برآمدگی دوربین پشتی Nova 9 Pro شبیه به گوشی‌های پرچم‌دار سری P50 بوده و طراحی خود گوشی نیز تداعی گر Honor 50 است.

گوشی Nova 9 Pro هوآوی از یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت و شارژر بسیار سریع 100 واتی بهره می‌برد که بی‌سابقه است. 

این گوشی با سیستم عامل HarmonyOS 2.1 روانه بازار خواهد شد.

گوشی‌های نوا 9 و نوا 9 پرو هوآوی پس از معرفی رسمی، در بازار ایران نیز با گارانتی معتبر و قیمت مناسب در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
 


کد مطلب: 277118

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277118/استفاده-چپیست-قوی-گوشی-هایnova-9-هواوی

ITMen
  https://www.itmen.ir