کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا آیفون ۱۳ از ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند؟

16 شهريور 1400 ساعت 13:00

به نظر می‌رسد باید منتظر ارتباط ماهواره‌ای در نسل بعدی آیفون‌ها باشیم البته طبق گزارش جدید بلومبرگ، این ویژگی تنها در اختیار کاربران آیفون ۱۳ برخی کشورها قرار می‌گیرد و البته تمام افراد هم نمی‌توانند در مناطقی که پوشش مخابراتی وجود ندارد، از این قابلیت بهره ببرند.



آی‌تی‌من- خبرنگار بلومبرگ در گزارش اخیرش روی این موضوع تاکید می‌کند که آیفون ۱۳ در برخی بازارهای منتخب و در صورتی که پوشش مخابراتی وجود نداشته باشد، قابلیت اتصال به ماهواره‌های موجود در مدار نزدیک زمین را برای استفاده از سرویس‌های اضطراری خواهد داشت.

تحلیلگر معروف محصولات اپل یک هفته قبل در آخرین یادداشت خود برای سرمایه‌گذاران ادعا کرد که آیفون ۱۳ احتمالا قابلیت اتصال به ماهواره‌های موجود در مدار نزدیک زمین (LEO) را دارد که به موجب آن امکان برقراری تماس یا ارسال پیامک از طریق ماهواره در مناطق بدون پوشش‌دهی شبکه‌های مخابراتی فراهم می‌شود.

به فاصله کوتاهی بلومبرگ گزارشی منتشر و تاکید کرد اپل می‌خواهد امکان برقراری ارتباط آیفون‌ها با ماهواره‌ها را در مناطقی که تحت پوشش شبکه‌های مخابراتی قرار ندارند، برای سرویس‌های اضطراری فراهم کند. همچنین به این موضوع اشاره کرد که این قابلیت در سال جاری میلادی در دسترس کاربران قرار نمی‌گیرد.

مارک گورمن در آخرین گزارش خود روش این موضوع تاکید می‌کند که این ویژگی باعث نمی‌شود تماس‌های ماهواره‌ای بدون استفاده از شبکه ارتباطی مخابرات در هر نقطه‌ای قابل استفاده باشد. در غیر این صورت اپراتورهای مخابراتی که اپل با آنها همکاری می‌کند، قطعا نسبت به این موضوع واکنش جدی نشان می‌دهند.

در حالیکه هنوز اپلیکیشن خاصی برای ارائه این قابلیت معرفی نشده، ظاهرا اپل قصد دارد در آینده امکان برقراری ارتباطات ماهواره‌ای را توسعه دهد و برنامه‌هایی را برای توسعه چنین قابلیت‌هایی دنبال می‌کند.

به نظر می‌رسد این شرکت می‌خواهد مجموعه‌ای از ماهواره‌ها را برای ارسال اطلاعات به دستگاه‌های مختلف در مدار زمین مستقر کند. با این وجود به احتمال زیاد پیاده‌سازی چنین طرح‌هایی سال‌ها طول می‌کشد.


کد مطلب: 277126

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277126/آیا-آیفون-۱۳-ارتباطات-ماهواره-ای-پشتیبانی-می-کند

ITMen
  https://www.itmen.ir