۰

بررسی فنی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۳
بررسی فنی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ
بررسی فنی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ

آی‌تی‌من- این گجت تاشو یک پرچمدار محسوب می‌شود و دلیلآن این است که بسیاری از ویژگی‌های این گجت شبیهمشخصات گوشی‌های پرچمدار حال حاضر است؛ برای مثال می‌توان به تراشه قدرتمند شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 888 اشاره کرد. علاوه بر این موضوع نمایشگر بزرگ این گجت داراییک پنل OLED پلاستیکی است که از نرخ تازه سازی ۱۲۰هرتزی پشتیبانی می‌کند.
یکی از مشکلات این پرچمدار وجود باتری با ظرفیت کم بوده که باعث می‌شود کاربران در طول روز برای استفاده از این گجت نیاز به آداپتور پیدا کنند. علاوه بر این موضوع این احتمال وجود دارد بسیاری از افراد که به عکاسی علاقه‌مند هستند از خرید این گجت صرف‌نظر کنند؛ دلیل این موضوع این است که بخش دوربین نسبت به نسل قبلی چندان تغییری نکرده و نمی‌تواند تصاویری بسیار با کیفیت و با جزییات بالا به ثبت برساند.
سامسونگ در رویداد Samsung Unpacked در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) از این پرچمدار تاشو رونمایی کرد. این دستگاه در بسیاری از کشورها در دسترس کاربران قرار گرفته و از تاریخ ۱۰سپتامبر (۱۹ شهریور) به صورت جهانی این گجت تاشو عرضه خواهد شد. دستگاه جدید سامسونگ با دو گزینه برای انتخاب حافظه در دسترس قرار خواهد گرفت.
گزینه اول دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بوده که با قیمتی معادل ۹۹۹ دلار در بازار جهانی عرضه خواهد شد. نسخه دوم از ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که کاربران می‌توانند با پرداخت ۱۰۴۹ دلار این نسخه از گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ را در اختیار بگیرند.
• طراحی
گوشی Galaxy Z Flip 3 تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد. از تفاوت‌های مهم میان این نسل و نسل قبلی می‌توان به افزایش اندازه نمایشگر بیرونی و چیدمان دوربین پرداخت.این گجت همانند گلکسی زد فلیپ از وسط تا می‌شود و در صورت استفاده کاربران از نمایشگر داخلی یک صفحه نمایش۶.۷ اینچی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
از نظر ساختار این گجت دارای طراحی مناسبی بوده و استفاده از آن می‌تواند برای بسیاری از کاربران تجربه جالبی باشد. ایناحتمال وجود دارد تا شما نیز به دلیل گران قیمت بودن گجت‌های تاشو امکان خرید یک پرچمدار با صفحه نمایشمنعطف را نداشته باشید. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که در صورت علاقه به استفاده یک گوشی هوشمند تاشو نسخه قبلی این سری که دارای قیمت ارزان‌تری است را در اختیاربگیرید. ناگفته نماند که این دستگاه ۹۹۹ دلاری نیز برایبسیاری از کاربران مناسب است.
گوشی Galaxy Z Flip از یک پنل پشتی یک دست و یک رنگ بهره می‌برد و غول فناوری کره جنوبی برای ایجاد تغییر در اینگجت پنل پشتی Galaxy Z Flip 3 را تغییر داده است. اینموضوع بدان معنی است که پنل پشتی دو رنگ بوده و قسمتیکه ماژول دوربین در آن قرار گرفته با بخش دیگر پنل پشتیمتفاوت است.
نحوه قرار گرفتن دوربین‌ها در این دستگاه تغییر کرده و این بار سامسونگ تصمیم گرفت دوربین‌ها را به صورت عمودی در کنار هم قرار دهد. این پنل پشتی توسط مقاوم‌ترین شیشه تولیدشده توسط شرکت کورنینگ یعنی Gorilla Glass Victusمحافظت می‌شود. این شیشه محافظ از Gorilla Glass 6 مقاومت بیشتری داشته و تا دو برابر در برابر خط و خش مقاوم است.
نمایشگر داخلی این پرچمدار پلاستیکی بوده و همانند نسل قبل احتمال اینکه با ناخن به این صفحه نمایش آسیب برسد وجود دارد. نکته جالب توجه در رابطه با این گوشی این است که سامسونگ برای اولین بار توانست گوشی تاشو خود را به گواهینامه استاندارد IPX8 مجهز کند. پشتیبانی از اینگواهینامه بدان معنی است که گوشی هوشمند می‌تواند در عمق ۱.۵ متری آب به مدت زمان ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. اما این گجت تنها در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و در برابر گرد و غبار آسیبپذیر است.
• نمایشگر
صفحه نمایش این گوشی هوشمند نسبت به نسل قبلیپیشرفت چندان زیادی نداشته و تغییرات ایجاد شده نمی‌تواندچندان توجه کاربران را به خود جلب کند. بسیاری از افراد علاقه‌مند به برابر شدن صفحه نمایش‌های پلاستیکی و شیشه‌ای این دسته از گوشی‌های هوشمند هستند و انتظار می‌رود در نسل بعدی خط تا شدن صفحه نمایش مشاهده نشود.
این نمایشگر ۶.۷ اینچی دارای کیفیتی معادل Full HD Plus است که از پنل OLED بهره می‌برد. این نمایشگر از رزولوشن ۲۶۴۰در ۱۰۸۰ پیکسل برخوردار بوده که خط تا شدن صفحه نمایش در میان صفحه بسیاری از کاربران را در هنگام مشاهده محتوا آزار می‌دهد. صفحه نمایش گلکسی زد فلیپ 3 روشناییمناسبی دارد و کاربران می‌توانند در محیط‌های سر باز نیز از این گجت استفاده کنند. اما در زیر نور خورشید این امکان وجود نداشته و محتواهای صفحه نمایش چندان واضح نیست.
یکی از نقاط قوت این نمایشگر پشتیبانی از نرخ تازه سازی۱۲۰ هرتزی است که این موضوع توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. انتظار می‌رود که این نرخ تازه سازی بر فروش اینگجت تاثیر بگذارد و بتواند محبوبیت دستگاه تاشو سامسونگ را افزایش دهد.
نمایشگر خارجی این دستگاه دارای اندازه ۱.۹ اینچی است که نسبت به صفحه نمایش ۱.۱ اینچی نسل قبلی اندازه بزرگ‌تریدارد. این نمایشگر قادر است پیام‌های متنی، ویجت‌ها، پیشنمایش‌های مختلف و… را به تصویر بکشد.
• دوربین
پرچمدار تاشو سامسونگ دارای تعداد دوربین مناسب برایتصویر برداری با کیفیت راضی کننده است که از سنسور تله فوتو پشتیبانی نمی‌کند. نرم افزار بخش دوربین توسط سامسونگ طراحی شده و اگر به یاد داشته باشید گوشی‌هایسامسونگ می‌توانند با استفاده از این نرم افزار تصاویر را به صورت خودکار ادیت (ویرایش) کنند.
در پنل پشتی این گجت دو دوربین قرار گرفته‌اند؛ دوربین اول برای تصویر برداری در حالت واید مورد استفاده قرار می‌گیرد که از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم می‌تواند تصاویر را به کمک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی به صورت اولترا واید (فوق عریض) ثبت کند که تصاویر گرفته شده با دوربین این گجت در مقایسه با دوربین دیگر پرچمداران قابل قبول است.
در قسمت جلوی این دستگاه یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی وجود دارد که از آن برای تصویر برداری در حالت سلفی استفاده می‌شود. نکته جالب توجه در رابطه با این سنسور این است که به هیچ وجه با دوربین سلفی گوشی‌های پرچمداری مانند آیفون12 پرو قابل مقایسه نبوده و دلیل آن نبود جزئیات در تصاویرگرفته شده است.
یکی از امکانات جذاب این دستگاه امکان تصویر برداری در حالت سلفی با استفاده از دوربین‌های پنل پشتی است. اینکار به لطف وجود صفحه نمایش خارجی امکان پذیر بوده و افراد می‌توانند تصاویر با کیفیتی را با سنسور ۱۲ مگاپیکسلیاین پرچمدار تاشو به ثبت برسانند.
• سخت افزار و نرم افزار
گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ از تراشه قدرتمند کمپانی کوالکام یعنی Snapdragon 888 پشتیبانی می‌کند و به همین دلیلاین دستگاه یک گوشی هوشمند پرچمدار محسوب می‌شود. اینگجت تاشو با دو گزینه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی برای انتخاب حافظه به بازار عرضه خواهد شد که هر دو نسخه از رم ۸گیگابایتی بهره می‌برند.
پرچمدار تاشو سامسونگ از درگاه microSD پشتیبانی نمی‌کندو به همین دلیل افراد باید هنگام خرید این گجت نسخه مورد نیاز خود را انتخاب کنند. در صورت نیاز به حافظه بیشتر افراد می‌توانند از فضای ابری استفاده کنند و اطلاعات خود را در اینبخش ذخیره کنند. تراشه ۵ نانومتری این دستگاه توانست در تست Geekbench 5 امتیاز ۲۸۰۱ را به دست بیاورد اینامتیاز برای یک گوشی پرچمدار مناسب بوده و می‌تواند بازی‌هاو برنامه‌های سنگین را به راحتی اجرا کند.
این گجت فعلا از سیستم عامل اندروید 11 پشتیبانی می‌کند و بر اساس اطلاعات منتشر شده انتظار می‌رود که این دستگاه وGalaxy Z Flip هر دو به سیستم عامل جدید گوگل یعنیاندروید 12 مجهز شوند.
• باتری
در ابتدای این مطلب به این موضوع اشاره کردیم باتری اینگجت یکی از نقطه ضعف‌های آن محسوب می‌شود. غول فناوریکره جنوبی تصمیم گرفت یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلیآمپر ساعت را برای تامین انرژی این پرچمدار در نظر بگیرد. اینباتری نمی‌تواند یک روز کامل شارژدهی داشته باشد و دلیل آن وجود نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی است.
استفاده از نمایشگر خارجی برای مشاهده بخش Allways On Display سامسونگ می‌تواند بر خالی شدن باتری تاثیر بگذارد.در جعبه این دستگاه خبری از آداپتور برای شارژ باتری نیست و در تست انجام شده برای سرعت شارژر از آداپتور ۶۰ واتیاستفاده شد. این آداپتور توانست در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۴۶درصد باتری این گجت را شارژ کند.
کد مطلب : ۲۷۷۱۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما