۰

وزیر بهداشت: پرونده الکترونیکی سلامت ساماندهی شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۴
وزیر بهداشت: پرونده الکترونیکی سلامت ساماندهی شود
وزیر بهداشت: پرونده الکترونیکی سلامت ساماندهی شود

آی‌تی‌من-  بهرام عین اللهی در نشستی که به منظور بررسی اقدامات انجام شده و اهدف و برنامه‌های پیش روی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با حضور معاون و مدیران این معاونت برگزار شد افزود: پژوهش، متکی بر داده است و این داده‌ها را باید تکمیل کنیم.

وی گفت: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نقش ستادی و سیاستگذاری داشته باشد و بازوی اجرایی آن، دانشگاه‌های علوم پزشکی  باشند. 

عین اللهی با تاکید بر اعتباربخشی و ارزیابی مراکز تحقیقاتی، گفت: پژوهش‌ها باید در تمام ابعاد و حوزه‌ها تسری پیدا کنند. 

وی  بر ماموریت گرایی و تقویت پارک‌های علمی‌و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان به عنوان پاشنه آشیل نظام سلامت، تاکید کرد.

او به پژوهش در حوزه کرونا نیز پرداخت و گفت: در مورد کووید ۱۹ منتظر هستیم که تحقیقات به نتیجه رسیده و به سوالات متعدد در این زمینه پاسخ داده شود. 

پرونده الکترونیکی بیمار یا پرونده الکترونیکی سلامت مدرکی است که مراقبت‌های دوره‌ای ارایه شده به وسیله مراکز درمانی را توصیف می‌کند و در مراکز درمانی و بهداشتی ایجاد می‌شود این سوابق را می‌توان در سراسر مراکز بهداشتی درمانی به اشتراک گذاشت.

فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت نیز در این جلسه گفت: گفت: اقدامات حوزه تحقیقات و فناوری علاوه بر پیگیری اقداماتی که در دوره معاونان قبلی به انجام رسیده، در چند محور دسته بندی می‌شود که یک بعد آن به بحث "پژوهش پاسخگو" اختصاص دارد، ما در زمینه چاپ مقاله پیشرفت خوبی داشتیم و کشور اول منطقه هستیم، اما از ما توقع می‌رود که پژوهش‌هایمان غیر از اینکه در مجلات بین المللی چاپ می‌شوند، پاسخگوی نیازهای کشور نیز باشد.

او ماموریت مداری در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری و توسعه فناوری و تولید را از جمله اقدامات معاونت در دوره فعلی برشمرد و در ادامه بر موضوعاتی چون سنجش اثرات تحقیقات، بازآرایی ارزشیابی تحقیقات و فناوری با رویکردهای نوین، تهیه نقشه و اولویت‌های پژوهشی برای بیماری‌های مهم در کشور و توسعه پژوهش‌های مربوط به کووید ۱۹ اشاره کرد. 

نجفی شبکه سازی از تجهیزات آزمایشگاهی موجود در کشور با اتصال به شبکه‌های راهبردی آزمایشگاه‌های ، تاکید بر تقویت بنیان‌های اخلاقی در پژوهش‌های انجام شده ، تاکید بر اجرای دقیق سند سیاستگذاری آگاه از شواهد، تقویت مرکز کاکرین ایران به عنوان تنها مرکز موجود در خاورمیانه که می‌تواند منجر به تداوم تفوق علمی‌ایران در منطقه شود، اصرار بر حفظ و ارتقای ارتباطات بین المللی با استفاده از شیوه‌های مختلف (از جمله، گرنت مشترک با کشورهای دیگر، تشویق به اعزام اعضای هیات علمی‌برای دوره‌های کوتاه مدت و تداوم عضویت ایران در مجامع علمی‌شناخته شده)، اتصال منابع مالی دانشگاه‌ها برای برگزاری فراخوان‌های مشترک، توسعه نظام ثبت بیماری‌ها  و تقویت مطالعات بزرگ و چند مرکزی برای ایجاد کانون‌های قوی دانشی در کشور و ایجاد قدرت چانه زنی علمی‌مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، از جمله برنامه‌های آتی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد.
 
مرجع : وزارت بهداشت
کد مطلب : ۲۷۷۱۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما