کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار درباره هک آیفون

صهیونیست‌ها به تمام تولیدات اپل نفوذ کردند

مهر , 24 شهريور 1400 ساعت 13:34

شرکت NSO گروپ متعلق به رژیم صهیونیستی بی‌سروصدا ابزاری ابداع کرده که برای نفوذ به اکثر مدل‌های گوشی آیفون و دیگر تولیدات اپل قابل استفاده است.



آی‌تی‌من- به گزارش رویترز، شرکت یادشده از روشی خاص و منحصر به فرد بدین منظور استفاده کرده و از فوریه گذشته تا به حال مشغول نفوذ به گوشی‌های آیفون، ساعت‌ها و رایانه‌های مک اپل به همین شیوه بوده است. شرکت سیتیزن لب که این سوءاستفاده جدید صهیونیست‌ها را کشف کرده می‌گوید کشف این موضوع اهمیت زیادی دارد، زیرا آسیب پذیری شناسایی شده بسیار خطرناک است و برای بهره‌گیری از آن نیازی به مداخله کاربران نیست.

این مشکل علاوه بر سیستم عامل آی او اس، سیستم عامل‌های او اس ایکس و واچ او اس را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد و تنها افرادی که روز دوشنبه گذشته سیستم عامل‌های خود را به روز کرده‌اند، از جاسوسی سایبری جدید صهیونیست‌ها در امان هستند.

ان اس او گروپ همان شرکتی است که نرم افزار پگاسوس را برای جاسوسی از گوشی آیفون تولید کرده بود. افشای این موضوع در دو سال اخیر موجب رسوایی گسترده‌ای برای این شرکت وابسته به دولت رژیم صهیونیستی شده است. بسیاری از دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس مانند بحرین و عربستان سعودی با خرید این جاسوس افزار از پگاسوس از هزاران نفر در سراسر جهان جاسوسی کردند و دامنه این جاسوسی‌ها به گوشی‌های تلفن همراه برترین چهره‌های سیاسی در آلمان و فرانسه کشیده شد.

اپل با تأیید این مشکل اعلام کرده که برای برطرف کردن آن در روز دوشنبه یک بسته به روزرسان نرم افزاری عرضه کرده است. اولین بار از این حفره امنیتی برای نفوذ به پیام‌رسان آی مسیج استفاده شده است و اپل با عرضه آی او اس ۱۴.۸ تلاش کرد ایمنی کاربران خود را تأمین کند.به گفته ایوان کریستیک رییس واحد معماری و مهندسی امنیت اپل طراحی حملات این چنینی بسیار پیچیده و مستلزم صرف میلیون‌ها دلار هزینه است. از این روش‌ها برای نفوذ به گوشی‌های افراد خاص در مدت زمانی کوتاه استفاده می‌شود.سیتزین لب می‌گوید با شناسایی بدافزاری بر روی گوشی یک فعال سیاسی سعودی برای اولین بار متوجه این آسیب پذیری شده است. آیفون این فرد در ماه فوریه آلوده به یک جاسوس افزار شده بود. مشخص نیست چه تعداد افراد دیگر دچار این مشکل شده‌اند. برای فعال شدن این جاسوس افزار نیاز به کلیک بر روی هیچ لینک یا پیامی نبوده و کاربران معمولاً متوجه آن نمی‌شوند.

آسیب‌پذیری یادشده مربوط به شیوه ارایه و نمایش خودکار تصاویر توسط پیام‌رسان آی مسیج اپل است. تا به حال آی مسیج بارها توسط شرکت ان اس او گروپ و برخی هکرهای دیگر مورد سوءاستفاده قرار گرفته و لذا اپل بارها معماری آن را به روز کرده است. 

این اقدامات مؤثر نبوده است.
 


کد مطلب: 277186

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277186/صهیونیست-ها-تمام-تولیدات-اپل-نفوذ-کردند

ITMen
  https://www.itmen.ir