کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمریکا و اروپا علیه غول‌های فناوری متحد می‌شوند

مهر , 3 مهر 1400 ساعت 11:22

طبق سندی که به تازگی فاش شده، اتحادیه اروپا و آمریکا تصمیم دارند روش هماهنگی را برای کنترل قدرت در حال رشد شرکت‌های بزرگ فناوری در بازار در پیش بگیرند.



آی‌تی‌من- احتمالاً در اجلاس شورای تجارت و فناوری آمریکا- اتحادیه اروپا که در ۲۹ سپتامبر برگزار می‌شود این اقدام همراه با طرح‌هایی درباره آب وهوا، تجات و زنجیره ذخایر اعلام می‌شود.

آمریکا و اروپا سعی دارند قدرت در حال رشد شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، فیس بوک، اپل و آمازون را کنترل کنند. همکاری میان این دو منطقه اهمیت زیادی برای قانونگذاران هر دو سوی اقیانوس آتلانتیک دارد و درنتیجه فرایند مقابله شرکت‌های بزرگ آمریکایی با قوانین جدید سخت‌تر خواهد شد. این شورا دارای ۱۰ گروه فعال در زمینه‌های مختلف مانند قدرت بخشیدن به تجارت، اقتصاد و روابط و همچنین ارزشهای دموکراتیک یکسان است.

در سند مذکور آمده است: گروه متمرکز برای قانونگذاری شرکت‌های فناوری درباره روش‌های نظارت بر پلتفرم فناوری تبادل اطلاعات می‌کند و علاوه برآن به دنبال همگرایی میان روش‌های مذکور است. ما با چند چالش یکسان درباره قدرت دروازه بازی پلتفرم‌های بزرگ و مسئولیت واسطه گری آنلاین روبرو هستیم. همچنین در این متن اشاره شده می‌توان اقدامات بیشتری برای مقابله با اخبار جعلی انجام داد.
 


کد مطلب: 277247

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277247/آمریکا-اروپا-علیه-غول-های-فناوری-متحد-می-شوند

ITMen
  https://www.itmen.ir