کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تفاهم همراه اول و ایران‌خودرو برای ساخت خودرو متصل

همراه اول , 7 مهر 1400 ساعت 10:58

عصر دیروز تفاهم نامه همکاری «مشارکت در حوزه خودرو متصل» در راستای تحقق اهداف کلان کشور برای هوشمندسازی صنعت خودرو و حمل و نقل مابین همراه اول و گروه صنعتی ایران خودرو امضا شد.



آی‌تی‌من-  این تفاهم نامه به دنبال کاهش هزینه‌ها، ارائه خدمات و محصولات متنوع، افزایش کارایی، غلبه بر مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف انرژی و در نهایت ایجاد بازارهای جدید در عرصه خودروهای متصل هوشمند است.

ایجاد زیرساخت امن، پایدار و روزآمد، توسعه فناوری‌های حوزه خودروی هوشمند و متصل، ایجاد کسب و کارهای جدید مرتبط با فناوری خودروهای متصل و توسعه خدمات دیجیتال مبتنی بر تحلیل داده و پلتفرم‌های ایجاد شده، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و تبادل داده‌ها در تمامی معابر شهری و بین شهری با هدف تبادل داده‌های خودرو با شبکه‌های اختصاصی، طراحی توسعه و توانمندسازی زیست بوم خودروی هوشمند در ایران و همکاری متقابل و هم افزایی در زمینه حداکثری خلق ارزش و توسعه فناوری‌های نوین در حوزه حمل و نقل هوشمند با محوریت خودروی متصل (Connected Car) از جمله دیگر اهداف این همکاری است.

ارتباطات خودرو با خودرو، خودرو با انسان، خودرو با سیستم‌های حمل و نقل شهری و برون شهری، خودرو با خودروساز و همچنین خودرو با سایر اجزاء از جمله مواردی است که در راستای پیاده سازی این اهداف، محقق خواهد شد.

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل همراه اول در اجرای پروژه‌های هوشمندسازی، از تغییر سبک رفتاری کاربران ایرانی گفت و اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه به شدت رو به افزایش است که با در نظر گرفتن رشد ترافیک ۸۰ درصدی اینترنت در سال گذشته به نسبت سال ۹۸ و همچنین رشد ۵۰ درصدی امسال به نسبت سال گذشته می توان به این مهم پی برد.

اخوان بهابادی تصریح کرد: اگر این آمادگی در بدنه ایران خودرو باشد، حاضریم پروژه جاری را روی همین خودروهای موجود در بازار انجام دهیم؛ زیرا معتقدیم سرویس‌های کاربردی باید به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این جلسه تصریح کرد: براساس برنامه ریزی که داشتیم، در نظر داریم بحث خودرو متصل را از سال آینده و با خودروی «تارا» که گیربکس دستی آن اکنون به بازار عرضه شده است، آغاز کنیم و اجرای آن برای «دنا پلاس اتوماتیک» و «k125» در دستور کار است.
 


کد مطلب: 277262

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277262/تفاهم-همراه-اول-ایران-خودرو-ساخت-خودرو-متصل

ITMen
  https://www.itmen.ir