۰

روشن و قفل کردن خودرو با گوشی‌های گلکسی سامسونگ

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۱
روشن و قفل کردن خودرو با گوشی‌های گلکسی سامسونگ
روشن و قفل کردن خودرو با گوشی‌های گلکسی سامسونگ

آی‌تی‌من- کلید دیجیتال سامسونگ از فناوری‌های NFC و باند فوق عریض (UWB) استفاده می‌کند و به این ترتیب شما می‌توانید به شکلی امن، خودروی خود را با گوشی هوشمندتان باز و بسته کرده و حتی به شکلی امن این کلید را با دوستان و اعضای خانواده‌تان به اشتراک بگذارید.
سامسونگ پیش از این هم در مراسم رونمایی از سری گلکسی S21 خود از همکاری با تعدادی از شرکت‌های خودروسازی خبر داده بود. خودروی جنسیس GV60 که در ماه سپتامبر در کره جنوبی معرفی شد، اولین خودرویی خواهد بود که از این فناوری در آن استفاده شده است.

کلید دیجیتال سامسونگ از فناوری پیشرفته UWB استفاده می‌کند که یک پروتکل ارتباطاتی بی‌سیم با برد کوتاه است که از امواج رادیویی، مانند بلوتوث و وای‌فای بهره می‌برد. البته در فناوری UWB امواج در فرکانس بسیار بالاتری منتقل شده و در نتیجه دقت فضایی و جهتی بالاتری داشته و در نتیجه دستگاه‌های موبایل می‌توانند اطراف خود را بهتر درک کنند.
فناوری UWB امکان ورود، بدون نیاز به انجام کاری خاص را فراهم کرده و این یعنی دیگر نیازی به گشتن جیب‌ها و کیف‌تان برای پیدا کردن کلیدها نیست. حالا می‌توانید کارهایی مانند قفل و باز کردن یا روشن کردن خودرو، باز کردن درب صندوق عقب و حتی فعال کردن تنظیمات شخصی مثل حالت صندلی و آینه را هم قبل از ورود به خودرو و تنها از طریق گوشی هوشمند و بدون فشار دادن هیچ دکمه‌ای، انجام دهید. اگر می‌خواهید برای مدت کوتاهی خودرویتان را به دوست یا یکی از اعضای خانواده قرض دهید، هم می‌توانید به سادگی همین کلید را با او به اشتراک بگذارید و حتی برای زمان استفاده او از این کلید محدودیت زمانی مشخص کنید.

در این راهکار از بخش واژه امن داخلی (eSE) سامسونگ استفاده می‌شود که برای حفاظت از اطلاعات فوق حساس و کلیدهای رمزنگاری شما طراحی شده است، به این ترتیب دیگر نگران نخواهید بود که این کلیدها به دست افراد نامناسب بیفتد.

دقت فناوری UWB از این فناوری، در برابر هرگونه حمله احتمالی در مکان‌هایی جلوگیری می‌کند که سیگنال‌های رادیویی در آنجا بسته یا رهگیری می‌شوند.

کلید دیجیتال سامسونگ بصورت کامل با استاندارد کنسرسیوم اتصالات خودرویی (CCC) برای کلیدهای دیجیتال همخوانی دارد که سامسونگ یکی از اعضای پایه گذار آن بوده است.

تی‌ام رو، مدیرعامل سامسونگ موبایل می‌گوید «افتخار می‌کنیم که در قالب بخشی از ماموریت‌مان برای ایجاد تجربه‌های موبایلی هیجان‌انگیز، با هدف ساده‌تر کردن زندگی همه، اکنون با شرکت جنسیس همکاری می‌کنیم. همزمان با پیشرفت در فناوری‌هایی مانند UWB، اولویت ما آن است که این تجربه‌های هیجان انگیز را در اختیار افراد بیشتری قرار دهیم».

آلبرت بیرمان، مدیر تحقیق و توسعه شرکت هیوندای می‌گوید «GV60 با برقی کردن برند جنسیس، تعریفی جدید از خودروهای برقی لوکس را عرضه خواهد کرد. همکاری با سامسونگ الکترونیکس به تقویت تلاش ما در راستای ایجاد یک تجربه متمایز برای مشتریان خودمان در زمینه تعامل با خودروهای جنسیس منجر خواهد شد.»
کلید دیجیتال سامسونگ به دو شکل NFC و UWB در اواخر امسال و برای اولین بار روی خودروی جنسیس GV60 در کره جنوبی عرضه خواهد شد. کلید دیجیتال UWB با گوشی‌های گلکسی S21+ و اولترا، نوت 20 اولترا، Z Fold 2 و 3 سازگار خواهد بود.

 
کد مطلب : ۲۷۷۳۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما