۰

آخرین بیت‌کوین سال 2140 استخراج می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۴
آخرین بیت‌کوین سال 2140 استخراج می‌شود
آخرین بیت‌کوین سال 2140 استخراج می‌شود

آی‌تی‌من-  هم اکنون بیت کوین محبوب‌ترین و اصلی‌ترین ارز مجازی بازار است و گفته می‌شود که حداکثر 21 میلیون بیت کوین قابل استخراج است. با توجه به آنکه هم اکنون بیش از 18 میلیون و 838 هزار بیت کوین در جهان استخراج شده باید گفت که 90 درصد بیت کوین‌های جهان استخراج شده‌ است. کارشناسان حالا به دنبال آن هستند که بفهمند در آینده و زمانی که دیگر امکان استخراج ارز مجازی وجود ندارد چه اتفاقی خواهد افتاد. برخلاف دیگر اشکال پول نظیر اسکناس که امکان چاپ بی نهایت آنها از سوی بانک‌های مرکزی وجود دارد، تعداد کل بیت کوین‌های جهان محدود است. این بدان معناست که هر اتفاقی بیفتد تعداد بیت کوین‌ها بیشتر از بیست و یک میلیون نخواهد شد. 

با توجه به آنچه گفتیم حالا حدود 2.2 میلیون بیت کوین مانده است که استخراج نشده‌اند. محدود بودن تعداد بیت‌کوین‌ها باعث می‌شود که این دارایی دیجیتال در معرض تورم ناشی از محدودیت کمی‌قرار بگیرد. پیش بینی‌های کنونی حاکی از آن است که آخرین بیت کوین جهان در سال 2140 استخراج خواهد شد. کارشناسان می‌گویند اقتصاد بیت کوین برای اینکه بتوانند به موجودیت خود ادامه دهد باید تغییر کند. بسیاری پیش بینی کرده‌اند که ممکن است اکوسیستم ارزهای مجازی تغییر کرده و ممکن است حتی شاهد شکل گیری کارتل‌ها در بازار بیت کوین باشیم.

یک سناریو هم این است که ممکن است پروتکل استخراج بیت کوین تغییر کرده تا سقف حداکثری 21 میلیون بیت کوین در جهان برداشته شود. در صورتی که این اتفاق بیفتد، ارزش بیت کوین‌هایی که تا آن زمان استخراج شده‌اند، پایین خواهد آمد و بعید است بیت‌کوین‌داران با این مسئله موافقت کنند.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۷۳۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما