۰

لایحه امنیت سایبری مدارس آمریکا تصویب شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۶
لایحه امنیت سایبری مدارس آمریکا تصویب شد
لایحه امنیت سایبری مدارس آمریکا تصویب شد

آی‌تی‌من- هم‌زمان با آنلاین شدن مدارس آمریکا به علت شیوع ویروس کرونا حملات سایبری به این مدارس افزایش یافت. رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه قانونی را تصویب کرد که به‌موجب آن امنیت سایبری مدارس آمریکا تقویت می‌شود.

بایدن در این رابطه گفت: این قانون اهمیت حفاظت از اطلاعات حساس مدارس سراسر کشور را نشان می‌دهد و دولت من منتظر ارائه ابزارها و راهنمایی‌های مهم برای کمک به امنیت سیستم‌های اطلاعاتی مدارس است. من می‌خواهم از کنگره تشکر کنم که این لایحه را با حمایت دوحزبی تصویب کرد.

قانون امنیت سایبری مدارس آمریکا موسوم به (The K-12 Cybersecurity Act) که از مهدکودک تا دبیرستان را شامل می‌شود از آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌های آمریکا (سیسا) می‌خواهد توصیه‌ها و ابزارهای امنیت سایبری را برای مدارس این کشور ایجاد کند تا پس از انجام مطالعه در مورد خطرات امنیت سایبری، مدارس برای دفاع از خود در برابر هکرها از آن استفاده کنند. سیسا چند ماه آینده را صرف بررسی خطرات و آسیب‌پذیری‌های مدارس خواهد کرد.

قانون امنیت سایبری یاد شده سیسا را ملزم می‌کند تا ظرف 120 روز خطرات امنیت سایبری را که مدارس با آن روبه‌رو هستند بررسی کند و به کنگره گزارش دهد. بر اساس متن این قانون، سیسا “نحوه اثرگذاری خطرات امنیت سایبری شناسایی‌شده بر مدارس “ را موردبررسی قرار خواهد داد و چالش‌هایی را که مدارس در امنیت سیستم‌های اطلاعاتی خود، حفاظت از داده‌های دانش آموزان و معلمان و اجرا و اعمال کنترل‌های امنیت سایبری با آن روبه‌رو هستند را ارزیابی می‌کند.

سیسا پس از تکمیل گزارش خود، 60 روز فرصت دارد تا دستورالعمل‌هایی را برای مدارس تدوین کند و سپس 120 روز دیگر فرصت دارد یک مجموعه ابزار آنلاین ایجاد کند تا مدارس بتوانند برای اجرای آن استراتژی‌ها و توصیه‌ها از آن ابزار استفاده کنند. مرکز منابع امنیت سایبری مدارس آمریکا در اوایل سال جاری گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد مدارس این کشور در سال 2020 تعداد بی‌سابقه‌ای از حملات سایبری را تجربه کرده‌اند و به‌طور متوسط روزانه دو حمله به مدارس این کشور انجام شده است.
 
مرجع : سایبربان
کد مطلب : ۲۷۷۳۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما