۰

فیس‌بوک مجموعه‌ای از حساب‌های مرتبط با ایران را بست

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰
فیس‌بوک مجموعه‌ای از حساب‌های مرتبط با ایران را بست
فیس‌بوک مجموعه‌ای از حساب‌های مرتبط با ایران را بست

آی‌تی‌من-  این شرکت در بیانیه‌ای گفته ۹۳ حساب کاربری را در رسانه فیس‌بوک و ۱۹۴ حساب را از اینستاگرام پاک کرده است. فیس‌بوک مدعی شده حساب‌های مذکور سیاست این شرکت ضد رفتارهای هماهنگ ساختگی را نقض کرده‌اند. در این بیانیه آمده، محتوای پیام‌های منتشرشده از سوی این حساب‌های کاربری را اخباری درباره مسائل جاری استان لرستان تشکیل می‌داده است. برخی از این حساب‌ها، در ماه‌های گذشته برای افزایش مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبلیغ کرده‌اند و همزمان به انتقاد از عربستان سعودی و آمریکا پرداخته‌اند. ادعای مذکور بخشی از کارزار شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک برای انتشار اطلاعات اثبات‌نشده درباره ایران است. توییتر و گوگل نیز پیش از این  ادعاهای مشابهی علیه ایران مطرح کرده و یا اقداماتی را علیه رسانه‌ها و اشخاص ایرانی انجام داده‌اند. به عنوان مثال، شبکه اجتماعی فیس‌بوک پیش از این در ماه فروردین صفحه شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» را مسدود کرده بود و مدعی شد که این شبکه خبری انگلیسی زبان از قوانین این شبکه اجتماعی پیروی نکرده است.

اقدام مذکور در شرایطی انجام می‌شد که این شبکه اجتماعی در پیام خود هیچگونه اشاره به معیارهایی که مدعی شده پرس‌تی‌وی آنها را نادیده گرفته، نکرده بود. چندی پیش نشریه آمریکایی «اینترسپت» در گزارشی نوشت که فیس‌بوک برای حذف صفحات و مطالب برخی از فعالان  به دستور دولت آمریکا و مقام‌های رژیم صهیونیستی عمل می‌کند. 

3 سال پیش هم ده‌ها فعال رسانه فلسطینی در اعتراض به مسدود شدن حساب کاربران فسلطینی در فیس‌بوک در مقابل دفتر سازمان ملل در غزه تجمع کرده و با انتقاد از این اقدام، آن‌را نقض آشکار حق آزادی بیان و عقیده برشمردند.

 «سلاما معروف» سخنگوی جنبش مقاومت حماس نیز در آن برهه اظهار داشت: «فیس‌بوک سال گذشته به بهانه‌های ساختگی حدود ۲۰۰ حساب فلسطینیان را مسدود کرده است و از سال ۲۰۱۸ به این طرف نیز حساب ۱۰۰ کاربر دیگر را بست. »
وی افزود که حدود ۲۰ درصد از حساب‌های فیس‌بوک متعلق به اسراییل بدون این‌که با تهدید بسته شدن مواجه شوند به طور آشکاری برانگیخته شدن خشم علیه فلسطینی‌ها را موجب می‌شوند.

«مرکز رسانه‌های اجتماعی عرب» نیز در ماه آوریل سال ۱۳۹۷ در گزارشی اعلام کرد که یگان سایبری رژیم اسراییل به طور رسمی‌اعلام کرده که فیس‌بوک در سال ۲۰۱۷ با  ۸۵ درصد از تقاضا‌های تل آویو جهت حذف محتویات ، حساب‌ها و صفحه‌های کاربران فلسطینی موافقت کرد.

فیس‌بوک در ماه‌های گذشته در چندین وهله برخی اتهامات اثبات‌نشده صفحات متعلق به کاربران ایرانی که تنها به حمایت از توافق هسته‌ای ایران و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند را حذف کرده است.

این اقدامات در حالی انجام می‌شوند که فیس‌بوک و توییتر علی‌رغم تحقیقات گسترده‌ای که نشان می‌دهند ربات‌های وابسته به عربستان سعودی، تروریست‌های منافقین و رژیم صهیونیستی در حال انتشار پیام‌های ضدایرانی هستند، در اقدام برای حذف آنها سهل‌انگاری می‌کند.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۷۳۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما