کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشستی خبری اعلام شد

بلو‌بانک به زودی امکان استفاده با آی‌پی‌های خارج از ایران را فراهم می‌کند

بلوبانک در صدد ورود به بازار اعطای اعتبارات خرد است

26 مهر 1400 ساعت 3:08

نشست خبری مدیران بلوبانک روز یکشنبه ۲۵ مهرماه با حضور خبرنگاران در خانه کارمان لواسان برگزار شد. در این مراسم مدیران بلوبانک ضمن تشریح دستاوردها و برنامه‌های آینده این شرکت، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.



آی‌تی‌من- در ابتدای این مراسم جمال غضنفری، معاون ارشد فنی بلوبانک در مورد مهم‌ترین عوامل را‌‌ه‌اندازی و ایجاد بلوبانک گفت: بلوبانک نتیجه تفکر، دوراندیشی و سرمایه‌گذاری بانک سامان و همراه شدن آن با تیم جوانی است که به راهکارهای نوآورانه تکیه می‌کند.

 
معاون ارشد فنی بلوبانک با اشاره به اهداف بلوبانک گفت: ارائه خدمات یکپارچه برای عموم جامعه، کاهش هزینه‌های بانکداری و افزایش بهره‌وری، افزایش شفافیت، سهولت دسترسی به خدمات بانکی، تحقق عدالت اجتماعی و اثربخشی بانک‌ها مهم‌ترین اهداف بلوبانک است.
 
به گفته معاون ارشد فنی بلوبانک تاکنون ۷۰۰ هزار نفر در بلوبانک افتتاح حساب کرده‌اند و بیش از ۲۲ میلیون تراکنش در این نئوبانک ایرانی به ثبت رسیده است.

 
شروع نئوبانک‌ها
در ادامه این نشست خبری محسن محمدیان، مدیر منابع انسانی بلوبانک با اشاره به تفاوت نئوبانک‌ها با بانک‌های سنتی و بانک‌های دیجیتال گفت: نئوبانک‌ها، به عنوان بانک کاملا دیجیتال توانسته‌اند ارزش‌های زیادی را خلق کنند و مزیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران خود بگذارند. از جمله این مزیت‌ها دسترسی آسان، سادگی، شفافیت، بازدهی، امنیت، داده‌محوری، پشتیبانی و برندینگ است.
 
محمدیان تصریح کرد آنچه که بلوبانک به دنبال آن است، بازگشت به اصول اولیه یک بانک، بازآفرینی فرآیندها و محصولات بانکی مبتنی بر تکنولوژی روز و در نهایت رفع اصطکاک‌های سیستم بانکی و بهبود قابل توجه تجربه مشتریان است. در واقع بلو، قصد دارد طعم دیگری از یک عملیات بانکی روزمره را به مشتریان بچشاند.
 
نئوبانک‌ها نسل جدید موسسات مالی و بانکی هستند که با تکیه بر فناوری‌‌های روز، مدل جدیدی از بانکداری و خدمات مالی و بانکی را ارائه می‌دهند. تمامی خدمات نئوبانک‌ها مثل افتتاح حساب، برداشت و پرداخت، صدور کارت و انتقال وجه تنها از طریق گوشی‌های هوشمند یا وبسایت ارائه می‌شود و دیگر خبری از شعبه فیزیکی و فرم‌های کاغذی نیست.

 
به گفته محمدیان قرار گرفتن نئوبانک‌ها در بستر فناوری کمک کرده تا هزینه‌های این بانک‌ها کاهش پیدا کند به گونه‌ای که هزینه‌های نیروی‌ انسانی در نئوبانک‌ها یک دهم و هزینه‌های جذب کاربر تنها یک پنجم بانک‌های سنتی است.
 
مدیر منابع انسانی بلوبانک، در ادامه به کمپین جدید این شرکت که با عنوان «زمین بازی را عوض می‌کنیم» آغاز شده، اشاره کرد و از اهداف بلوبانک برای تحول در ارائه خدمات مالی و خلق بانکی دوست داشتنی خبر داد.
به گفته محمدیان بلو می‌خواهد ناممکن را ممکن کند و برای همین با ارائه تجربه کاربری آسان و بهبود رابطه کاربران با بانک‌ها توانسته زمین بازی را به نفع مشتریان عوض کند.
 
ارزش‌های بلوبانک
بخش بعدی این مراسم به تشریح ارزش‌ها و قابلیت‌های محصول بلوبانک اختصاص داشت. احمد ابراهیمی، مدیر محصول بلوبانک، از سه عامل «خلق تجربه ساده و آسان»، «خلق حس جوان و جذاب» و «پشتیبانی درجه یک» به عنوان مهم‌ترین ارزش‌های بلوبانک نام برد.
 
به گفته ابراهیمی تجربه آسان بلوبانک باعث شده تا کاربران بلوبانک در هر زمان و مکانی بتوانند افتتاح حساب کنند. براین اساس ۶۰ درصد افتتاح حساب‌ها در ساعات غیر کاری از ۱۶ تا ۶ بامداد اتفاق افتاده است. ۲۵ درصد از مشتریان بلوبانک در شهر تهران و ۷۵ درصد از سایر شهرها اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند.

 
مشتریان بلوبانک پس از اتمام افتتاح حساب خود که به شکل کاملا مجازی و آنلاین انجام می‌شود می‌توانند کارت بانکی خود را از میان رنگ‌های دلخواه خود انتخاب کنند.
 
مدیر محصول بلوبانک با اشاره به طراحی منحصربه‌فرد کارت‌های بلوبانک گفت: با وجود همه چالش‌ها که در طراحی، ساخت و چاپ کارت‌های عمودی بلو داشتیم اما توانستیم به کمک تحقیق و توسعه گسترده، کارت بانکی منحصربه‌فردی خلق کنیم که علاوه بر جذابیت بصری، مقاومت بالایی هم دارد.
 
بلولاین، سرویس پشتیبانی ۲۴ ساعته بلوبانک است که از طریق چت آنلاین به کاربران پاسخ می‌دهد. به گفته مدیر محصول بلوبانک، این سرویس تاکنون توانسته رکورد پاسخگویی به ۵ هزار چت در یک روز و میانگین زمان انتظار ۱۲ ثانیه‌ای را به ثبت برساند.
 
پرسش و پاسخ
در بخش پایانی این مراسم مدیران بلوبانک به پرسش‌های خبرنگاران حاضر پاسخ دادند.
 
جمال غضنفری، معاون ارشد فنی بلوبانک در پاسخ به سوالی در مورد نحوه ارتباط این نئوبانک با بانک سامان گفت: براساس مجوزی که ما داریم در حال حاضر بلوبانک به عنوان شعبه دیجیتال بانک سامان فعالیت می‌کند اما همه زیرساخت‌ها به شکل کاملا مستقل آماده شده و هر زمانی که بانک مرکزی مجوز فعالیت نئوبانک‌ها را صادر کند ما آمادگی داریم تا به عنوان بانک مستقل فعالیت خود را آغاز کنیم.
 
موضوع سوددهی بلوبانک یکی دیگر از سوالاتی بود که معاونت ارشد فنی بلوبانک در پاسخ به آن گفت: براساس نقشه‌راهی که طراحی کردیم، طبیعتا نقطه سودآوری را درنظر گرفته‌ایم، اما در حال حاضر ما در قدم‌های اولیه هستیم. ضمن اینکه برای استارتاپ‌ها، خلق ارزش‌ و رشد و توسعه محصول، مهم‌تر از سوددهی است و این شامل بسیاری از استارتاپ‌های مطرح جهان می‌شود
.
احمد ابراهیمی، مدیر محصول بلوبانک در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت‌های آینده بلوبانک گفت: اهداف بزرگی را برای آینده در نظر گرفته‌ایم، به عنوان مثال در حال حاضر خلق محصولی ارزشمند برای توزیع گسترده اعتبارات خرد یکی از اهداف ما است.
 
ابراهیمی همچنین اعلام کرد که با بررسی‌های تیم حقوقی بلوبانک، به جز افتتاح حساب، به زودی استفاده از سایر خدمات بلوبانک برای کاربران با آی‌پی‌های خارج از ایران امکان پذیر خواهد بود.
 


کد مطلب: 277389

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277389/بلو-بانک-زودی-امکان-استفاده-آی-پی-های-خارج-ایران-فراهم-می-کند

ITMen
  https://www.itmen.ir