۰

نظرخواهی از تشکل‌های حوزه فاوا درباره طرح صیانت از هفته آینده

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۳
نظرخواهی از تشکل‌های حوزه فاوا درباره طرح صیانت از هفته آینده
نظرخواهی از تشکل‌های حوزه فاوا درباره طرح صیانت از هفته آینده

آی‌تی‌من- رضا تقی‌پور در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی‌در اخطاری با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: یکی از نمایندگان در نطق میان دستور خود درباره طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی تذکر دادند در حالی که این طرح با رأی نمایندگان در کمیسیون مشترک که با استناد به اصل ۸۵ تشکیل شده در حال بررسی است.

 وی افزود: در نطق یاد شده مفاد طرح برخلاف واقعیت بیان شده و گفته شد این طرح به دنبال محدودیت در اینترنت است که صحت ندارد.

رییس کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی ادامه داد: برابر ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس طرح چنین موضوعاتی درست نیست. باید یادآور شد علیرغم همه تحریف‌ها و شیطنت‌های رسانه‌ای همه جلسات این کمیسیون به صورت زنده پخش تصویری می‌شود.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی کمیسیون مشترک اقدام به روشنگری کرده و جلسات آن به صورت زنده پخش می‌شود، طرح صحبت‌های خلاف واقع نسبت به آن محلی از اعراب ندارد.

عبدالرضا مصری که ریاست صحن علنی مجلس را بر عهده داشت پس از اظهارات تقی پور گفت: اگر نمایندگان نسبت طرح حمایت از فضای مجازی پیشنهادی دارند، می‌توانند به کمیسیون فرهنگی ارایه کنند یا در همه جلسات کمیسیون مشترک طرح فضای مجازی شرکت کنند،حتی اگر عضو آن کمیسیون نباشند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی‌افزود: به نظر می‌رسد تلاشی که صورت می‌گیرد در راستای تقویت حوزه مذکور است و هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند. چرا که صیانت از حقوق مردم برعهده نمایندگان است و آن‌ها به خواسته‌های مشروع مردم توجه جدی دارند.

آیین‌نامه داخلی کمیسیون بررسی شد
در خبر دیگری در همین رابطه عضو کمیسیون ویژه رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران نیز گفت: در جریان رسیدگی به جزییات طرح صیانت از نظرات شاغلان صنعت فناوری اطلاعات استفاده می‌کنیم و از هفته آینده بررسی کلیات طرح آغاز می‌شود.

مهرداد گودرزوند چگینی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی به خبرگزاری آنا گفت: امروز (روز قبل) آخرین جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران برای تصویب آیین‌نامه داخلی برگزار و بررسی کلیات طرح از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی در خصوص حضور رسانه‌ها در جلسات بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران گفت: هیچ محدودیتی برای حضور رسانه‌ها و خبرنگاران در جلسات کمیسیون طرح صیانت وجود ندارد و تاکنون نیز از رسانه‌های مختلفی برای شرکت در جلسات دعوت شده است.

عضو کمیسیون ویژه رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران افزود: در ادامه رسیدگی به این طرح از نماینده وزارت ارتباطات و نمایندگانی از صنعت فناوری اطلاعات و انجمن‌های صنفی برای ارایه نظرات تخصصی و شرکت در جلسات دعوت می‌شود.

گودرزوند درباره ارتباط کمیسیون ویژه رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران با کمیته فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس عنوان کرد: برای بررسی جزییات طرح صیانت از حقوق کاربران به تمامی‌ظرفیت‌های موجود در صنعت فناوری اطلاعات توجه می‌شود و از نظرات همه متخصصان این صنعت استفاده می‌کنیم ولی ارتباط مستقیمی‌بین کمیته فناوری اطلاعات و کمیسیون طرح صیانت وجود ندارد.

 توییتر باید رفع فیلتر شود
در خبر دیگری در همین رابطه رییس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، گفت: نظر من این است که توییتر باید رفع فیلتر شود، چرا توییتر برای مسوولان آزاد باشد و برای مردم آزاد نباشد؟ من معتقدم وقتی که مسوولان در توییتر حضور دارند، چرا باید برای مردم ممنوع باشد؟ اگر خلاف است برای همه باید باشد و مسوولان هم استفاده نکنند اما حالا که استفاده می‌کنند باید برای مردم هم آزاد شود؛ لذا من موافق این هستم که توییتر رفع فیلتر شود.

محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رییس فراکسیون  نیروهای مردمی‌انقلاب در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص نگاه مجلس به فضای مجازی، گفت: در مجلس به هیچ وجه به دنبال محدودسازی اینترنت یا پلتفرم‌های مختلف نیستیم. نه‌تنها به‌دنبال محدودسازی نیستیم بلکه حتی باید در خصوص آزادسازی برخی پلتفرم‌ها اقدام کنیم.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه بیان کرد: توییتر فضایی است که ایده‌ها، دیدگاه‌ها و نظرهای متعدد پیرامون موضوعات مختلف مطرح می‌شود و مردم ما هم آن بصیرت را دارند که بتوانند ایده‌ها و نظرات مختلف که در عرصه‌های گوناگون ارایه می‌شود را بررسی کنند؛ ما باید این بصیرت را در جامعه ایجاد کنیم که خودشان انتخاب کنند.

وی گفت: نیروهای فرهنگی و فکری خیلی زیادی در جامعه ما هستند که بتوانند در این عرصه حضور پیدا کرده و به شبهات و سوالات پاسخ بدهند.

میرتاج‌الدینی با بیان توصیه رهبری به حضور نیروهای انقلابی در فضای مجازی، گفت: از سوی دیگر فضای توییتر یک فضای نخبگانی است و ماهم که در حوزه آی‌تی دست بالا را داریم لذا این می‌تواند بستری باشد که جوانان تحصیل‌کرده و طلاب ما در این عرصه حضور پیدا کرده و نظرات و دیدگاه‌های انقلابی ما را به دنیا برسانند.
 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۴۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين