کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برای گذر از شرایط سخت تحریم و کرونا

دولت فروش بخشی از سهام شرکت مخابرات ایران را بررسی می‌کند

22 آبان 1400 ساعت 10:53

وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد صدور مجوز واگذاری بخشی از سهام دولت در تعدادی از شرکت‌های دولتی را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.



آی‌تی‌من-  پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت با انتشار خبری اعلام کرد که با توجه به شرایط سخت اقتصادی دولت ناشی از آثار تحریم و نیز تأثیرات بیماری کرونا، تحقق منابع درآمدی پیش بینی شده در بودجه سال جاری نقش بسیار مهمی ‌در اداره هرچه بهتر امور جاری کشور دارد. در بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان به عنوان درآمدهای حاصل از واگذاری سهام و بنگاه‌های متعلق به دولت پیش بینی شده است. در این مسیر، از جمله موانع پیش رو، عدم وجود سهام آماده به اندازه کافی برای عرضه به عموم است. علی رغم وجود ظرفیت قابل توجهی از سهام متعلق به دولت در ۷ شرکت بورسی به ارزش حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان، به دلایلی از جمله توثیق کل سهام دولت در ۴ شرکت و نیز مخالفت وزارتخانه‌های تخصصی مربوط به ۳ شرکت، امکان عرضه آنها فراهم نمی‌باشد.

این گزارش می‌افزاید: اگرچه هیات واگذاری مطابق ماده بند (ب) ماده (۴) قانون، اختیار تصویب فهرست موارد قابل فروش و تعیین میزان هر یک را داراست، اما به جهت حساسیت وزارتخانه‌های ذیربط و در جهت پیشگیری از اختلاف نظر بین دستگاه‌ها و نیز ایجاد همگرایی و هماهنگی بیشتر در مجموعه دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد تصمیم گیری نهایی از سوی هیات وزیران درخصوص واگذاری تمام یا بخشی از سهام دولت در شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ایران، صنایع پتروشیمی‌خلیج فارس، مخابرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو و سایپا که مشمول گروه (۲) ماده (۲) قانون هستند و نیز الزام به رفع توثیق از سهام دولت را ارایه کرده است.

همچنین در صورت تصویب پیشنهاد مذکور، هیات واگذاری در چارچوب مقررات، نسبت به تعیین روش واگذاری، قیمت سهام و سایر شرایط اقدام خواهد کرد.
 


کد مطلب: 277545

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277545/دولت-فروش-بخشی-سهام-شرکت-مخابرات-ایران-بررسی-می-کند

ITMen
  https://www.itmen.ir