۰
با تصمیم وزارت ارتباطات

تجهیزات وارداتی ICT باید فرآیند دریافت تایید نمونه را طی کنند

تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵
تجهیزات وارداتی ICT باید فرآیند دریافت تایید نمونه را طی کنند
تجهیزات وارداتی ICT باید فرآیند دریافت تایید نمونه را طی کنند

آی‌تی‌من- تصمیم گیری در خصوص مشکلات تأیید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات با حضور مسئولان حوزه ارتباطات برگزار شد.

به دنبال بازدید عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پژوهشگاه ICT و دستور وی در خصوص بررسی موضوع تأیید نمونه محصولات وارداتی ICT و حمایت از تولیدات داخل در این حوزه، جلسه‌ای به میزبانی معاونت فناوری وزارت ارتباطات تشکیل شد.

در این جلسه نمایندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری نیز حضور داشتند.

در ابتدای جلسه وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی در خصوص آزمایشگاه‌های تأیید نمونه این پژوهشگاه ارائه کرد.

سپس با حضور نمایندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سازمان فناوری اطلاعات ایران ابعاد مسئله مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت مقرر شد همه محصولات حساس ICT که وارد کشور می‌شود، حتماً فرایند تأیید نمونه را با توجه به نگاه «ما می‌توانیم» با استفاده از توانمندی‌های آزمایشگاه‌های داخلی طی کنند.

همچنین مقرر شد زنجیره تولید محصولات تا استفاده کننده نهایی، در مراحل مختلف فرآیند تأیید نمونه داشته باشند. در بخش دیگری از مصوبات این جلسه ضمن تاکید بر استمرار این جلسات، مقرر شد از ظرفیت‌های قانونی موجود استفاده شود و در صورت لزوم در خصوص اصلاح قوانین نیز اقدام شود.
 
مرجع : پژوهشگاه ارتباط و فناوری اطلاعات
کد مطلب : ۲۷۷۵۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين