کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ممنوعیت استفاده از عنوان تلگرام توسط ناشران دیجیتال

تسنیم , 26 آبان 1400 ساعت 18:15

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با ارسال پیامکی به ناشران دیجیتال آن‌ها را از استفاده از نام و عنوان پلتفرم‌های خارجی که طبق قوانین کشور فیلتر شده‌اند، منع کرد.



آی‌تی‌من-  طبق اطلاعیه منتشر شده توسط مدیریت اداره صیانت و بررسی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، ناشرین دیجیتال، نمایندگان و متقاضیان مجوز تکثیر نرم‌افزارهای خارجی نباید از نام و عنوان پلتفرم‌های خارجی فیلتر شده مانند تلگرام، یوتیوب و توییتر استفاده کنند.

این مرکز از ناشران دیجیتال و متقاضیان مجوز درخواست کرده تا جهت اجتناب از هزینه‌های احتمالی و مشروط شدن نرم‌افزار، ممنوعیت اعلام شده را رعایت کنند.

استفاده از نام این پلتفرم‌ها به هر شکل اعم از محیط نرم‌افزار یا روی بسته نرم‌افزار مطلقا ممنوع است و بنابر اطلاعیه صادر شده به چنین نرم‌افزارهایی هولوگرام تعلق نخواهد گرفت.

از آنجایی که بسیاری از ناشران دیجیتال، آدرس‌ شبکه‌های اجتماعی خود را روی بسته‌های نرم‌افزاری‌شان برای ارتباط بیشتر با مخاطبان‌ خود درج کرده‌‌اند، با این وجود اکنون به نظر می‌رسد با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی،  بایستی جهت حذف این عناوین اقدام کنند.

لازم به ذکر است مقصود از ناشران دیجیتال، اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که مجوز عرضه و نشر محصولات و عناوین دیجیتال، نشر آنلاین، سامانه پیامکی، نشر کاربر محور و … را از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی‌دریافت کرده‌اند.

طبق برنامه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد برای پاکسازی بازار از محصولات ناسالم و با محتوای نامناسب، تمامی‌نرم‌افزارهای تولیدی در بازار ایران بایستی از این مرکز هولوگرام دریافت کنند. این قانون مربوط به کپی رایت داخلی و حق مالکیت نرم‌افزار است و مطابق آن بررسی، گواهی ثبت، شناسنامه نرم‌افزار و پروانه انتشار پس از تکثیر هولوگرام تحویلی از سوی این مرکز روی آثار درج می‌شود.
 


کد مطلب: 277594

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277594/ممنوعیت-استفاده-عنوان-تلگرام-توسط-ناشران-دیجیتال

ITMen
  https://www.itmen.ir