کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ثبت پتنت فلاش اکسترنال برای گوشی‌های آیفون

26 آبان 1400 ساعت 18:16

دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) اخیرا پتنت یک ابزار جانبی نامتعارف اپل که برای استفاده با مک‌بوک، آیفون ‌و آی‌پد طراحی شده را به ثبت رسانده است.



آی‌تی‌من- انتظار می‌رود که فلاش خارجی به‌صورت همزمان با فلاش داخلی دستگاه روشن شود. به منظور همگام‌سازی فلاش‌ها از سیگنال کنترل صادر شده توسط دستگاه اصلی استفاده می‌شود. این سیگنال حاوی اطلاعاتی در خصوص وضعیت فلاش‌های داخلی و خارجی است.

توضیحات پتنت نشان می‌دهد که سیگنال کنترلی می‌تواند به‌عنوان سیگنال خروجی از یک پین روی پورت مورد استفاده برای ارتباط و شارژ در نظر گرفته شود. این سیگنال می‌تواند شامل پالس‌های مجزا طی زمان باشد و امکان انتقال اطلاعات پیرامون وضعیت فلاش‌های داخلی و خارجی را فراهم کند.

اپل استفاده از فلاش را صرفا به آیفون محدود نخواهد کرد. توسعه‌دهندگان تصور می‌کنند که این ابزار با سایر محصولات کمپانی نظیر آی‌پد و مک‌بوک نیز قابل استفاده خواهد بود. در حال حاضر مشخص نیست که فروش فلاش اکسترنال احتمالا چه زمانی آغاز خواهد شد.

دادگاه استیناف ایالات‌متحده برای دومین بار تلاش اپل جهت بازگشایی پتنت‌های فناوری موبایلی کوالکام را رد کرد. بر اساس این حکم، اپل پس از توافق سال 2019 که مجوز استفاده از ده‌ها هزار پتنت کوالکام را به این کمپانی اعطاء کرده بود؛ دیگر قادر به ارابه درخواست تجدیدنظر نخواهد بود.

این تصمیم با رای 2 نفر از 3 قاضی دادگاه استیناف ایالات‌متحده برای منطقه فدرال صادر شد. پیش‌تر در ماه آوریل امسال نیز هیات دیگری از قضات دادگاه رای مشابهی را صادر کردند. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که در یک مورد دعوی حقوقی مشابه میان شرکت‌های اپل و کوالکام طی سال 2017، کمپانی سازنده تراشه با شکایت از اپل ادعا کرد که آیفون، آی‌پد و اپل واچ تعدادی از پتنت‌های فناوری موبایلی کوالکام را نقض کرده‌اند.

این شکایت بخشی از اختلافات گسترده‌تر میان 2 شرکت به‌شمار می‌رفت. همچنین اپل 3 مورد پتنت معلق در هیات ارزیابی و تجدیدنظر اداره ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده را به چالش کشید. با این‌حال در سال 2020 و پس از امضای توافق‌نامه حل و فصل اختلافات میان طرفین طی سال 2019 این پتنت‌ها معتبر اعلام شدند.

بر اساس این توافق، کوالکام با دریافت مبلغ 4.5 میلیارد دلار مجوز استفاده اپل از تراشه‌های این شرکت در محصولاتش را صادر کرد. با این‌حال اپل همچنان درخواست تجدید نظر داد و خواستار بازگشایی جلسه دادگاه استیناف ایالات‌متحده برای منطقه فدرال شد. کمپانی اعلام کرده که پس از گذشت مهلت 6 ساله تعیین شده در قرارداد سال 2019 با خطری قریب‌الوقوع برای ثبت یک ادعا مواجه است.
 


کد مطلب: 277595

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277595/ثبت-پتنت-فلاش-اکسترنال-گوشی-های-آیفون

ITMen
  https://www.itmen.ir