۰
اختصاص 65 میلیون دلار به زیرساخت‌‌های اینترنت پرسرعت

بایدن قانون یک تریلیون دلاریِ بهبود زیرساخت‌های آمریکا را امضا کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۱
بایدن قانون یک تریلیون دلاریِ بهبود زیرساخت‌های آمریکا را امضا کرد
بایدن قانون یک تریلیون دلاریِ بهبود زیرساخت‌های آمریکا را امضا کرد

آی‌تی‌من-  انتظار می‌رود این قانون با پرداخت میلیاردها دلار به دولت‌های ایالتی و محلی برای تعمیر پل‌ها و جاده‌های در حال تخریب و همچنین با گسترش دسترسی میلیون‌ها آمریکایی به اینترنت باند پهن، شغل‌هایی را در سراسر این کشور ایجاد کند.

بایدن در این مراسم گفت: پیام من به مردم آمریکا این است: آمریکا دوباره در حال حرکت است. و زندگی شما به سمت بهتر شدن تغییر خواهد کرد.

وی افزود: من قانونی را امضا می‌کنم که واقعاً تأثیرگذار است، چرا که ما دموکراسی خود را در جهت خدمت به مردم ارائه کردیم.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره و فرمانداران ایالت‌ها از هر دو حزب سیاسی و همچنین رهبران تجاری این کشور در این مراسم در کاخ سفید شرکت کردند تا بر دو حزبی بودن این دستاورد تأکید کنند.
به گفته کاخ سفید، بایدن قبل از مراسم یک فرمان اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن مصالح تولید شده در آمریکا در اولویت پروژه‌های زیرساختی قرار گیرند. همچنین یک کارگروه متشکل از مقامات عالی کابینه برای هدایت اجرای این قانون تشکیل داد.

این لایحه به شدت از سوی جمهوری خواهان مورد انتقاد قرار گرفته بود. 13 جمهوری خواه مجلس نمایندگان که برای حمایت از این اقدام از حزب خود جدا شدند، مورد انتقاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و برخی از همکارانشان قرار گرفتند.

این در حالی است که بایدن برای رسیدگی به تورم فزاینده و قیمت بالای بنزین در این کشور که به کاهش محبوبیت او منجر شده است، به یک دستاورد مثبت نیاز دارد.

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در هفته گذشته بیشترین افزایش سالانه خود را در 31 سال گذشته به دلیل افزایش قیمت بنزین و سایر کالاها به ثبت رساند.

گفتنی است که از منابع یک تریلیون دلاری این قانون، 65 میلیون دلار به توسعه زیرساخت اینترنت پرسرعت اختصاص خواهد یافت. بر این اساس قرار است یک خانواده از هر چهار خانواده در آمریکا، مشمول دریافت ماهانه 30 دلار یارانه برای پرداخت هزینه‌های اینترنت پرسرعت شوند.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۷۵۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما