کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مخالفت اتحادیه کسب و کارهای مجازی و اتاق ایران با کلیات طرح صیانت

مهر , 29 آبان 1400 ساعت 10:19

عضو هیأت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در نشست کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی، مخالفت این اتحادیه را با کلیات طرح حمایت اعلام کرد.



آی‌تی‌من-  هشتمین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی عصر چهارشنبه گذشته با حضور کارشناسان و مسوولانی از اتاق بازرگانی، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.

رضا تقی پور انوری رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در این جلسه گفت: فیلتر تلگرام ربطی به طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی ندارد؛ طرح هنوز تصویب نشده و نباید نگران بود.

امیر خوراکیان معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی نیز در ادامه با بیان اینکه از سال ۱۳۹۶ سیاست‌ها و اقدامات پیام‌رسان‌ها در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد، گفت: از سال ۹۷ تاکنون که فعالیت پیام رسان‌های داخلی به صورت ویژه و با حمایت‌های خاص شروع شد با افت و خیزهایی همراه بوده است. وی با اشاره به اطلاعات آماری پیام رسان ایتا، افزود: تعداد کاربر ثبت نام شده در ایتا ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و تعداد کاربران فعال ماهانه ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر است.

خوراکیان ادامه داد: همچنین اطلاعات تعداد کاربران ثبت نام شده در پیام رسان سروش پلاس ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و کاربران فعال ماهانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است؛ تعداد کاربر ثبت نام شده در پیام رسان بله ۸ میلیون و ۴۴۵ هزار نفر و کاربران فعال ماهانه آن یک میلیون و ۳۸۲ هزار نفر برآورد می شود. تعداد کاربر ثبت نام شده در پیام رسان گپ ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و کاربران فعال ماهانه این پیام رسان ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هستند.

وی یادآور شد: بر اساس برآوردهای ما با حذف کاربران مشترک، حدود ۲۰ میلیون نفر کاربر یونیک از مجموع این پیام رسان‌ها استفاده می‌کنند که به تناسب وضعیتی که در سرویس دهی پیام رسان ها داریم عدد خوب و قابل توجهی است.

در ادامه این جلسه، رضا الفت‌نسب عضو هیأت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در این نشست گفت: وظیفه اصلی اتحادیه با بیش از ۳ هزار عضو در کشور، ارائه مجوز به کسب و کارهای مختلف از جمله تاکسی‌های اینترنتی است.

وی با بیان اینکه با کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی به طور کامل مخالف هستیم و مخالفت‌مان را بارها اعلام کردیم، تصریح کرد: دغدغه‌های نمایندگان را درک می‌کنیم و مخالف ولنگاری در فضای مجازی هستیم. اما با روش فعلی راه به جایی نمی بریم؛ متأسفانه با فیلتر تلگرام تعداد زیادی از مردم را با فیلترشکن‌ها آشنا کردیم.

الفت‌نسب یادآور شد: برخی از نمایندگان در اظهارنظرهایشان مطرح می‌کنند که طرح را مطالعه نکردیم در حالی که کاملاً به آن اشراف دارند و تقاضا داریم در اظهارنظرهایشان این موضوع را رعایت کنند؛ کسب و کارهای آنلاین نگران هستند و نباید نیروی انسانی را از دست داد. عضو هیأت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ادامه داد: ما به طور کامل از پیام رسان‌های داخلی حمایت می‌کنیم و موافق آنها هستیم اما با محدودیت و مسدود کردن پیام رسان‌های خارجی هم به طور کامل مخالف هستیم. بنابراین نیاز است اجازه دهید مردم خودشان انتخاب کنند؛ نیاز است طرح کاملاً حمایتی باشد زیرا از زمانی که این طرح بدون اقناع کردن مردم مطرح شده مهاجرت به شدت برایمان به موضوع جدی تبدیل شده است. وی یادآور شد: البته ما تحریم داخلی هم هستیم و به کسب و کارهای اینترنتی بزرگ اجازه تبلیغ در تلویزیون داده نمی‌شود. در این رابطه چگونه انتظار داریم پلتفرم‌های خارجی در کشورمان نماینده داشته باشند.

مسوولان از توییتر استفاده می‌کنند
افشین کلاهی رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران نیز در ادامه با بیان اینکه تصمیم گیری در مورد پیام رسان‌ها باید بر مبنای اطلاعات صحیح باشد، گفت: گر پیام‌رسان‌های داخلی قوی هستند و ۲۰ میلیون عضو دارند چرا اغلب مسوولان از توییتر استفاده می‌کنند.
 


کد مطلب: 277600

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277600/مخالفت-اتحادیه-کسب-کارهای-مجازی-اتاق-ایران-کلیات-طرح-صیانت

ITMen
  https://www.itmen.ir