۰

احتمال سرمایه‌گذاری سامسونگ در آمریکا برای تولید تراشه

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۲
احتمال سرمایه‌گذاری سامسونگ در آمریکا برای تولید تراشه
احتمال سرمایه‌گذاری سامسونگ در آمریکا برای تولید تراشه

آی‌تی‌من-  به فاصله چند روز پس سفر از جی وایلی، مدیرعامل شرکت سامسونگ کره به آمریکا این شرکت اعلام کرد که این هفته تکلیف مکان‌نمایی کارخانه تولید تراشه‌های الکترونیکی جدید خود در آمریکا را مشخص می‌کند.

گفته می‌شود؛ لی در سفر خود به آمریکا با مقامات دولتی این کشور دیدار کرده و درباره راهکارها برای حل بحران نبود قطعات الکترونیکی در این کشور با آنها گفت‌وگو کرده است.

منابع آگاه می‌گویند: طرف آمریکایی حتی حاضر شده به سامسونگ برای ساخت یک کارخانه ساخت تراشه‌های الکترونیکی در خاک آمریکا مشوق هم بدهد.

گفته می‌شود سامسونگ می‌خواهد به خاطر مشوق‌هایی که از مقامات ایالت تگزاس دریافت کرده کارخانه خود را در این ایالت بنا کند. هم‌اکنون سامسونگ در سه ایالت تگزاس، آریزونا و نیویورک کارخانه دارد و احتمالا در نزدیکی یکی از این سه کارخانه تاسیسات جدید خود را بنا خواهد کرد.

گفته می‌شود این شرکت کره‌ای 17 میلیارد دلار برای ساخت کارخانه تراشه‌های الکترونیکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این نخستین سفر «لی» به عنوان مدیرعامل سامسونگ پس از آزادی از زندان به اتهام پرداخت رشوه بود. سامسونگ اعلام کرده وی در این سفر همچنین با مدیران عامل مایکروسافت و آمازون هم دیدار کرده‌اند. بحران کمبود تراشه‌های الکترونیکی به خصوص در آمریکا به سرعت در حال گسترش است و تولید بسیاری از محصولات از وسایل خانه گرفته تا خودرو را تحت‌الشعاع قرار داده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2022 و یا حتی پس از آن نیز ادامه پیدا کند.

نبود قطعات الکترونیکی فقط برای صنعت خودروسازی آمریکا درسال 2021، معادل 210 میلیارد دلار ضرر به بار آورده است.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۷۶۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما