کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد:

دسترسی ۲۰ میلیون خانوار به اینترنت پهن باند ثابت تا سال ۱۴۰۴

رگولاتوری , 10 آذر 1400 ساعت 11:36

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ بایستی 80 درصد خانوارها و صد در صد کسب و کارها با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه به پهن باند ثابت دسترسی داشته باشند.



آی‌تی‌من-  صادق عباسی شاهکوه، رئیس این سازمان در نشست بررسی چالش‌های حوزه ارتباطات ثابت با دارندگان پروانه FCP گفت: بر این مبنا، دسترسی ۲۰ میلیون خانوار و ۵ میلیون کسب و کار تا سال ۱۴۰۴ به اینترنت پهن باند ثابت باید بر بستر فیبر نوری شکل بگیرد، البته بخشی از دسترسی نیز از طریق شبکه بی‌سیم قابل پوشش است.

وی افزود: برنامه‌ریزی و راهبری توسعه زیرساخت‌های ارتباطی پر سرعت و با کیفیت پهن باند ثابت با تاکید بر بستر فیبر نوری (FTTX) نیازمند برنامه مدون با پیش‌بینی موانع و الزامات آن است و در حال حاضر رگولاتوری تلاش می‌کند کلیات این برنامه را با مشارکت و جمع‌بندی نظرات بازیگران اصلی این حوزه تدوین کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عدم تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش را یکی از موانع توسعه عنوان کرد و گفت: بایستی حجم سرمایه‌گذاری لازم برای توسعه حوزه ثابت را برآورد و با تمهیداتی همچون معافیت‌های مالیاتی، سوبسید در سهم اپراتورها در پروانه CNSP (پروانه همگرای شبکه و خدمات ارتباطی) و ... فضای مطلوب را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنیم.
 


کد مطلب: 277691

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277691/دسترسی-۲۰-میلیون-خانوار-اینترنت-پهن-باند-ثابت-سال-۱۴۰۴

ITMen
  https://www.itmen.ir