کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حذف جک هدفون از گوشی‌های اقتصادی

10 آذر 1400 ساعت 11:44

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که تولیدکنندگان درصددند که جک صوتی ۳.۵میلیمتری را از گوشی‌های اقتصادی همانند گوشی‌های پرچمدار حذف کنند.



آی‌تی‌من- حذف جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون از کلیه گوشی‌های هوشمند و نه صرفا مدل‌های پرچم‌دار گرا‌ن‌قیمت پدیده‌ای است که بسیاری از کاربران از تحقق آن همواره واهمه داشته‌اند.

 اما این سناریو حداقل از سال 2016 در چشم‌انداز صنعت قرار گرفته است. در آن مقطع زمانی شرکت اپل با جسارت بالای خود خبر حذف جک هدفون از سری آی‌فون 7 را اعلام کرد.

در سال 2019 نیز شرکت سامسونگ علیرغم تبعات منفی این اقدام برای جایگاه بازاریابی خود نهایتا تصمیم به حذف جک هدفون از سری گلکسی نوت 10 گرفت. این پدیده به‌معنای حذف جک صوتی 3.5 میلی‌متری از 2 بازیگر بزرگ در دنیای اسمارت‌فون بود. رویه حذف جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون احتمالا از مدت‌ها قبل آغاز شده بود؛ زیرا اسمارت‌فون اوپو فایندر؛ محصول سال 2012 نخستین هندست بزرگی بود که بدون جک 3.5 میلی‌متری روانه بازار شد. با این‌حال چنین تصمیمی زودهنگام به‌نظر می‌رسید؛ زیرا در آن مقطع زمانی، هدفون‌های جایگزین از کاربری محدودتری برخوردار بوده و اوپو نیز فاقد نفوذ لازم در بازار بود.

شرکت‌های اپل و سامسونگ نه‌تنها هدفون‌های بی‌سیم مخصوص خود را در اختیار داشتند؛ بلکه از توانایی عرضه آن‌ها به سایر شرکت‌ها نیز برخوردار بودند. از آن زمان به بعد ایرپادهای اپل به موفقیت چشمگیری دست یافتند. از سوی دیگر سری گلکسی بادز سامسونگ نیز نظر طرفداران زیادی را به‌سوی خود جلب کرد. امروزه نیز عرضه گوشی‌های موبایل بدون هدفون همراه نیز به شکل فزآینده‌ای در حال رواج است.

رندرهای لو رفته از گوشی‌های گلکسی A53 و گوگل پیکسل 6a نشان می‌دهند که جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون احتمالا به پایان دوره حیات خود نزدیک شده است. 
پیش‌تر بسیاری از گوشی‌های ارزان‌قیمت در سراسر بازار چین و هندوستان بدون جک صوتی هدفون عرضه شدند؛ اما اکنون ظاهرا 2 مورد از بزرگ‌ترین نام‌ها در صنعت اسمارت‌فون نیز به‌دنبال انجام همین کار هستند.

گلکسی A در واقع سری میان‌رده محبوب شرکت سامسونگ در بازارهای جهانی به‌شمار می‌رود. این در حالیست که گوشی‌های سری گلکسی S و مدل‌های تاشو سامسونگ مخصوص کاربران حرفه‌ای با توانایی مالی بالا هستند. سری پیکسل a از محبوبیت کمتری برخوردار است؛ اما به‌عنوان تنها گزینه میان‌رده گوگل، محصولی مهم قلمداد می‌شود. خریداران اقتصادی یکی دیگر از بازیگران باقی‌مانده بازار به‌شمار رفته و عموما خواهان دستگاه‌هایی با جک صوتی 3.5 میلی‌متری هستند. 

بنابراین حذف مشخصه مذکور از محصولات هدف‌گذاری شده احتمالا موجب پیاده‌سازی این رویکرد در سایر حوزه‌های صنعت خواهد شد.
 


کد مطلب: 277694

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277694/حذف-جک-هدفون-گوشی-های-اقتصادی

ITMen
  https://www.itmen.ir