۰

آغاز ثبت نام وام اشتغال‌زایی برای کسب و کارهای حوزه فاوا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۰
آغاز ثبت نام وام اشتغال‌زایی برای کسب و کارهای حوزه فاوا
آغاز ثبت نام وام اشتغال‌زایی برای کسب و کارهای حوزه فاوا

آی‌تی‌من- فرهاد سنجری، مدیرکل دفتر همکاری‌های فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه سازمان فناوری اطلاعات ایران از آغاز ثبت‌نام وام اشتغال‌زایی خبر داد و گفت: منابع در دسترس وزارت ارتباطات در این خصوص 18 هزار میلیارد ریال برای ایجاد 17 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است. به این ترتیب مذاکرات با پست بانک و صندوق کارآفرینی امید نهایی و مقرر شده برای مشارکت با یک یا دو بانک خصوصی نیز تعاملاتی انجام شود که به محض نهایی سازی مورد اطلاع رسانی قرار می‌گیرد.

سنجری اظهار داشت: سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات برنامه ای در شش محور تهیه کرد که پس از تصویب در کارگروه تخصصی ملی وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت اجرا به ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها ابلاغ شده است.

به گفته وی، جزییات محورها  و اعتبار برنامه تهیه شده عبارت است از: حمایت از اشتغال‌زایی شرکت‌های نوپا و غیر نوپا چهار هزار میلیارد ریال برای ایجاد چهار هزار فرصت شغلی، حمایت از پلتفرم‌های برتر و عرضه کنندگان روی پلتفرم هزار میلیارد ریال شامل 300 میلیارد ریال برای توسعه پلتفرم و 700 میلیارد ریال برای عرضه کنندگان روی پلتفرم برای ایجاد 300 فرصت شغلی در پلتفرم‌ها و یک هزار و 400 فرصت شغلی جهت عرضه کنندگان روی پلتفرم، حمایت از آموزش، توانمندسازی و هدایت شغلی نیروی انسانی و برگزیدگان رویدادهای نوآوری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پنج هزار میلیارد ریال برای ایجاد پنج هزار فرصت شغلی و حمایت از 50 رویداد برگزیده در حوزه ارتباطات، حمایت از توسعه بسترهای آنلاین ارائه محصولات و خدمات در واحدهای صنفی و کسب‌وکارهای متداول و سنتی پنج هزار میلیارد ریال و برای ایجاد پنج هزار فرصت شغلی، سرمایه در گردش یک هزار میلیارد ریال و برای ایجاد یکصد فرصت شغلی و حمایت از طرح های ملی سه هزار میلیارد ریال است.

تسهیلات اعطایی با سود 10 درصد، یکسال تنفس و دوره ساخت و 36 ماه بازپرداخت و به عبارت واضح‌تر چهار ساله است. درحال حاضر سه محور اشتغال‌زایی، سرمایه در گردش و حمایت از طرح های ملی از فردا آماده ثبت نام متقاضیان  در سامانه توان آفرین است و سه محور باقی مانده از اواخر هفته آینده در دسترس متقاضیان خواهد بود.

متقاضیان جهت ثبت نام می‌توانند به نشانی tavanafarin.ito.gov.ir مراجعه کنند.
 
مرجع : سازمان فناوری اطلاعات
کد مطلب : ۲۷۷۷۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما