۰
رییس کمیسیون ویژه رسیدگی به طرح:

طرح صیانت 10 آذر به‌روز رسانی شده اما نهایی نشده است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۱
طرح صیانت 10 آذر به‌روز رسانی شده اما نهایی نشده است
طرح صیانت 10 آذر به‌روز رسانی شده اما نهایی نشده است

آی‌تی‌من-  رضا تقی‌پور، رییس کمیسیون ویژه بررسی طرح در نشست خبری تشریح عملکرد این کمیسیون که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه از ششم مردادماه و بعد از اصل هشتاد و پنجی شدن فرایند رسیدگی به طرح دور جدید کار مجلس در خصوص این طرح شروع شده، گفت: این طرح ابتدا با عنوان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مطرح شد و سپس به طرح حمایت از «حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» تغییر کرد و اصلاحات بسیاری هم روی نسخه اولیه صورت گرفت.

وی با بیان انتخاب 23 نفر از 9 کمیسیون مجلس به عنوان اعضای این کمیسیون ویژه و برگزاری 10 جلسه تاکنون، افزود: مهم‌ترین بحث این بوده است که یک تیم کارشناسی تشکیل شود تا در چند محور نسبت به جمع‌آوری انتقادات و پیشنهاد مطرح شده در فضای مجازی اقدام کنند؛ این محورها در سه بخش شامل خبرگان و کارشناسان فضای مجازی، بخش خصوصی و تعامل با دولت به عنوان رکن مهم اجرای قانون تعریف شد.

رییس کمیسیون ویژه رسیدگی به طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، درباره جو ایجاد شده درباره بررسی طرح در کمیسیون ویژه و در قالب اصل 85 قانون اساسی، گفت: اگر این طرح قرار بود در صحن مجلس بررسی شود، امروز باید همان نسخه اولیه 26 تیرماه را به رأی می‌گذاشتیم؛ چراکه به همه کمیسیون‌های فرعی رفته و نظرات گرفته شده بود؛ لذا این از قابلیت‌های اصل 85 است که توانستیم بهتر نظرات را جمع‌آوری و دسته‌بندی کنیم.

تقی پور تأکید کرد: در فضای نسبتا تخصصی کمیسیون، جلسات آن پخش زنده می‌شود و این هم قابلیتی است که در مجلس ایجاد شده و امیدواریم به دیگر کمیسیون‌ها هم تسری یابد.

وی ادامه داد: در دهمین جلسه کمیسیون ویژه پیشنهاد نمایندگان برای ارجاع مجدد طرح به مرکز پژوهش‌ها و اعمال نظرات وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی به تصویب رسید تا از این طریق حداکثر تعامل و وفاق صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تشریح بعضی از چالش‌های موجود بر سر راه این طرح، به جو روانی ایجاد شده علیه مجلس پرداخت و گفت: در آن فضا غیر از شفافیت و تاکید بر پخش زنده جلسات کار دیگری از دستمان برنمی‌آمد.

تقی‌پور عنوان کرد: از ابتدا عده‌ای تلاش کردند تا حاشیه‌ها بر متن غلبه پیدا کند و اگر امروز عده‌ای گلایه می‌کنند که چرا روشنگری بیشتری نشد، گلایه به‌حقی است، ولی در آن فضای روانی حرف‌های منطقی و کارشناسی چندان شنیده نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه بارها گفته‌ایم نسخه 26 تیرماه به معنای نسخه تاییدشده طرح نیست، گفت: آخرین به‌روزرسانی این طرح در تاریخ 10 آذرماه صورت گرفته و این نسخه هم نهایی نیست و هدف این بوده است که قبل از رأی‌گیری برای کلیات، تغییرات اعمال‌شده در طرح جمع‌بندی و اعلام شود.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۷۷۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما