۰
ادعای جدید مایکروسافت:

هکرهای ایرانی شرکت‌های هندی را هدف گرفته‌‌اند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۴
هکرهای ایرانی شرکت‌های هندی را هدف گرفته‌‌اند
هکرهای ایرانی شرکت‌های هندی را هدف گرفته‌‌اند

آی‌تی‌من-  بیزنس تودی گزارش داد مایکروسافت به‌تازگی مدعی شده هکرهای ایرانی شرکت‌های فناوری اطلاعات هند را هدف حملات خود قرار می‌دهند و تعداد این حملات در چند ماه گذشته افزایش یافته است. این در حالی است که این شرکت پیش‌ازاین انگشت اتهامات خود را به سمت هکرهای چینی نشانه رفته بود.

شرکت مایکروسافت در پیامی‌اعلام کرد: ازآنجایی‌که هند و برخی دیگر از کشورها در حال تبدیل‌شدن به‌عنوان مراکز اصلی خدمات فناوری اطلاعات هستند، عوامل دولتی بیشتری این زنجیره تأمین را دنبال می‌کنند تا مشتریان بخش دولتی و خصوصی این ارایه‌دهندگان را در سراسر جهان مطابق با منافع دولت خود هدف قرار دهند. این شرکت در ادامه اتهام‌پراکنی‌های خود علیه ایران مدعی شد: عوامل ایرانی در حال افزایش حملات خود علیه شرکت‌های خدمات فناوری اطلاعات به‌عنوان راهی برای دسترسی به شبکه‌های مشتریان آن‌ها هستند. این فعالیت قابل‌توجه است زیرا باهدف قرار دادن شرکت‌های طرف ثالث احتمال دسترسی به یک زنجیره تأمین و سوءاستفاده از سازمان‌های حساس‌تر وجود دارد. مایکروسافت افزود: هدف از این حملات سرقت اطلاعات ورود به شبکه مشتریان پایین‌دستی است تا احتمال انجام حملات بیشتر فراهم شود. بنا به ادعای مایکروسافت، این شرکت بیش از 1600 اعلان در پاسخ به حملات ایران در سال جاری برای بیش از 40 شرکت فناوری اطلاعات در سراسر جهان صادر کرده درحالی‌که این آمار برای سال گذشته میلادی 48 اعلان بوده است. طبق گزارش‌ها، عوامل تهدید ایرانی در اواسط اوت شروع به حمله به شرکت‌های مستقر در هند کردند و مایکروسافت 1788 اعلان برای این هکرها برای مشتریان سازمانی خود صادر کرد. 

از این مشتریان سازمانی، حدود 80 درصد شرکت‌های فناوری اطلاعات بودند. 

مایکروسافت مدعی است در 3 سال گذشته تنها حدود 10 اعلان در مورد عوامل تهدیدکننده ایرانی در هند صادر شده است.

بنا بر گزارش مایکروسافت طبق ارزیابی مرکز اطلاعات تهدید و واحد امنیت دیجیتال این شرکت این اقدامات هکرهای ایرانی بخشی از یک هدف گسترده‌تر برای نفوذ به سازمان‌های موردعلاقه ایران است.

ازآنجایی‌که شرکت‌های فناوری اطلاعات هند اغلب زیرساخت‌های پشتیبانی برخی از شرکت‌های برتر جهانی را مدیریت می‌کنند، تصور مایکروسافت این است که این شرکت‌ها به اهدافی جدید تبدیل شده‌اند، زیرا هکرها در تلاش برای دستیابی به دسترسی غیرمستقیم به شرکت‌های تابعه و مشتریان خارج از هند هستند.
مرجع : سایبربان
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۷۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما