۰
از سوی صندوق نوآوری صورت گرفت

تزریق ۸۴۴ میلیارد تومان به اکوسیستم استارت‌آپی کشور

تاریخ انتشار
شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۴
تزریق ۸۴۴ میلیارد تومان به اکوسیستم استارت‌آپی کشور
تزریق ۸۴۴ میلیارد تومان به اکوسیستم استارت‌آپی کشور

آی‌تی‌من- سیاوش ملکی‌فر در ششمین یلدای کارآفرینان استارت‌آپی ایران با اشاره به جایگاه صندوق نوآوری در اکوسیستم نوآوری کشور گفت: این صندوق با سرمایه سه هزار میلیارد تومانی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تامین مالی طرح‌های نوآورانه تشکیل شد.

ملکی‌فر با اشاره به تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان و فناور گفت: خدمات صندوق نوآوری در چهار دسته اصلی تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی(کمک بلاعوض) ارائه می‌شود. علاوه بر اینها بسته حمایتی صندوق نوآوری شامل معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و کمک به سازمان نیروهای مسلح و شهرداری برای گذراندن دوره سربازی مدیران و کارمندان شرکت‌های دانش بنیان تایید شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ‌است.

به گفته وی، در قانون مصوب تشکیل صندوق نوآوری ذکر شده است که سالانه نیم درصد از بودجه عمومی ‌دولت به عنوان سرمایه اولیه به صندوق نوآوری پرداخت شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه تعداد شرکت‌های دانش بنیان تاسیس شده در کشور را ۶۵۰۰ شرکت اعلام کرد و افزود: ورودی شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها و شتابدهنده‌ها است که باید این مراکز تقویت شوند تا تعداد شرکت‌های دانش بنیان افزایش یابد.

ملکی‌فر با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی با روش هم‌سرمایه‌گذاری به پشتیبانی از استارت‌آپ‌ها و طرح‌های سرمایه‌پذیر می‌پردازد، اظهار کرد: در این راستا ما تاکنون با ۱۳ شتابدهنده وارد هم‌سرمایه‌گذاری شده‌ایم و در ۲۶ طرح استارت‌آپی به میزان ۳ .۳۲ میلیارد تومان با این شتابدهنده‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در مدل هم‌سرمایه‌گذاری هیچگاه خود را رقیب بخش خصوصی نمی‌داند و در مدیریت طرح‌های نوآورانه دخالت نمی‌کند، افزود: امروز صندوق نوآوری به جای اینکه رقیب بخش خصوصی باشد منابعش را در اختیار بخش خصوصی و بازیگران اکوسیستم قرار داده است و تاکنون نیز ۸۴۴ میلیارد تومان به اکوسیستم استارت‌آپی کشور تزریق کرده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه به فعالیت صندوق‌های جسورانه بورسی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۷ صندوق جسورانه بورسی و خصوصی در حال پذیره‌نویسی هستند که مجموعه سرمایه آن‌ها ۲۸۰۰ میلیارد تومان است. صندوق نوآوری نیز تاکنون در تاسیس ۱۰ صندوق جسورانه بورسی مشارکت کرده است.

ملکی‌فر با اشاره به مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری در طرح‌های استارت‌آپی و سرمایه‌پذیر، یادآور شد: ما با ۴۶ صندوق پژوهش و فناوری قرارداد سرمایه‌گذاری داریم و با ۳۳ صندوق هم وارد سرمایه‌گذاری شده‌ایم.
 
کد مطلب : ۲۷۷۸۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما