کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در 3 ماهه چهارم سال 2021

فروش آیفون‌های اپل افزایش یافت

5 دی 1400 ساعت 14:35

برخی منابع خبری تا همین اواخر بابت کاهش احتمالی چشم‌انداز تولید آیفون از 90 میلیون به 80 میلیون دستگاه طی دوره 3 ماهه جاری ابراز نگرانی می‌کردند؛ اما اکنون تحلیل‌گران موسسه مورگان استنلی متقاعد شده‌اند که تا پایان این دوره، شرکت اپل حداقل 82 میلیون دستگاه گوشی‌ هوشمند را عرضه خواهد کرد.



آی‌تی‌من- به گفته نمایندگان موسسه مورگان استنلی، کاهش زمان انتظار برای تحویل سفارشات آیفون 13 به خودی خود از عادی شدن وضعیت تولید و عرضه اسمارت‌فون‌ها حکایت دارد. 

کمپانی در 3 ماهه چهارم سال جاری میلادی قادر به تولید حداقل 82 میلیون دستگاه از این نوع خواهد بود. 

در ماه دسامبر به‌جای کاهش سنتی حجم تولید، شاخص‌ها در سطح ماه نوامبر باقی خواهند ماند. 

به گفته کارشناسان، شرکت اپل موفق شد مشکل کمبود قطعات برقی و ماژول‌های دوربین که میزان تولید آیفون در ابتدای دوره 3 ماهه را محدود کرده بود؛ برطرف کند.
به گفته کارشناسان در رابطه با کاهش تقاضا برای گوشی‌های اپل به سختی می‌توان صحبت کرد. فروش 3 ماهه آیفون در چین نسبت به دوره مشابه سال قبل 46 درصد افزایش یافته است. 

قضاوت در مورد اینکه آیا در این دوره 3 ماهه میزان عرضه و تقاضا به تعادل خواهد رسید؛ امری دشوار است.

بر اساس اعلام تحلیل‌گران موسسه مورگان استنلی، میزان رشد عرضه یقینا بیش‌تر از حد انتظار خواهد بود. 

درآمد شرکت اپل از محل فروش آیفون طی 3 ماهه جاری بایستی حداقل برابر با 72.9 میلیارد دلار باشد. بدین‌ترتیب درآمد کل کمپانی به 122.2 میلیارد دلار خواهد رسید.

بر اساس اعلام نشریه اکونومیک تایمز در حال حاضر 20 الی 30 درصد از آیفون‌های تولید شده در هندوستان در خارج از مرزهای این کشور به فروش می‌رسند. به گفته منابع صنعتی، شرکت اپل دسترسی پیوسته خود به تعداد زیادی از تراشه‌های گوشی را تضمین کرده است. در نتیجه با وجود معضل کمبود جهانی تراشه، غول کوپرتینویی موفق به گسترش سطح تولید محصولات خود در هند شده است.

در حال حاضر شرکت اپل سرگرم تولید انبوه گوشی‌های آیفون 11 و آیفون 12 در کارخانه فاکسکان واقع در شهر چنای است. تاسیسات شرکت ویسترون در شهر بنگلور نیز مسوولیت تولید آیفون SE را بر عهده دارند. 

بعلاوه کمپانی پگاترون نیز به منظور خریداری زمین و احداث کارخانه تولید آیفون در شهر چنای مبلغ 14 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.
 


کد مطلب: 277885

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277885/فروش-آیفون-های-اپل-افزایش-یافت

ITMen
  https://www.itmen.ir