۱
۰

نخستین گوشی هوشمند جهان را نینتندو تولید کرد!

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۱
نخستین گوشی هوشمند جهان را نینتندو تولید کرد!
نخستین گوشی هوشمند جهان را نینتندو تولید کرد!

آی‌تی‌من- طرح مفهومی گوشی‌های هوشمند مدت‌ها قبل از معرفی آیفون‌های شرکت اپل و تبدیل شدن این محصول به یکی از محصولات کلیدی بازار موجودیت داشته است. 

در روزگاران قدیم برخی افراد از دستگاه‌های دستیار دیجیتالی شخصی (PDA) استفاده می‌کردند. 

این دستگاه‌ها تقریبا می‌توانند به‌عنوان پیش‌درآمد توسعه گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شوند. 

اما به‌نظر می‌رسد که شرکت نینتندو در زمینه سابقه طراحی و تولید گوشی هوشمند بر کمپانی‌هایی نظیر اپل غلبه کرده و از آن‌ها پیشی گرفته است.

لیام رابرتسون، محقق، روزنامه‌نگار و مورخ بازی‌های ویدیویی اخیرا موفق به کشف یک محتوای تبلیغاتی از نینتندو در دهه 1990 شده است. 

این محتوا نشان می‌دهد که کمپانی سرگرم توسعه یک ابزار جانبی برای کنسول Game Boy Color خود بوده است.

این اکسسوری با نام PageBoy شناخته شده و هنگام استفاده در کنار Game Boy Color قابلیت‌هایی مشابه با یک اسمارت‌فون را برای آن به ارمغان می‌آورد.

ما در مورد قابلیت اتصال به اینترنت صحبت می‌کنیم؛ مشخصه‌ای که با وجود آن کاربران می‌توانند اخبار و مجلات مختلف را مطالعه کرده و گزارشات مربوط به وضعیت آب و هوا را دریافت کنند.

به علاوه تماشای تلویزیون به‌صورت زنده و حتی ارتباط و ارسال پیام به سایر افراد دارنده PageBoy نیز امکان‌پذیر بوده است. 

فناوری مورد استفاده در این ابزار جانبی مشابه با سیستم‌های پیجر است و به همین دلیل کمپانی تصمیم گرفت تا آن‌را PageBoy نامگذاری کند.

با این‌حال نینتندو در عرضه عمومی این اکسسوری کوتاهی کرد؛ زیرا به گفته لیام رابرتسون، فناوری ارتباطی به‌کارگیری شده توسط PageBoy تنها در نقاط خاصی از جهان مورد استفاده قرار می‌گرفت و نینتندو به‌دنبال دستگاهی با قابلیت استفاده در تمامی مناطق جهان و نه صرفا بازارهای منتخب بود.

این پدیده موجب شد تا کمپانی نهایتا از عرضه گسترده PageBoy صرفنظر کند. 

نینتندو در صورت عرضه چنین دستگاهی به آسانی می‌توانست نام خود را به‌عنوان یکی از نخستین (و نه اولین) شرکت‌های عرضه‌کننده اسمارت‌فون در جهان مطرح کند.
 
کد مطلب : ۲۷۷۹۱۵
نظرات شما
منصور خطارعبدآر۶
Iran, Islamic Republic of
دی۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما