۰
در قالب تفاهم نامه مقرر شد

حمایت‌ صندوق توسعه ملی از شرکت‌های دانش‌بنیان با اعطای تسهیلات

تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۱
حمایت‌ صندوق توسعه ملی از شرکت‌های دانش‌بنیان با اعطای تسهیلات
حمایت‌ صندوق توسعه ملی از شرکت‌های دانش‌بنیان با اعطای تسهیلات

آی‌تی‌من-  سورنا ستاری در بازدید رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی از نمایشگاه محصولات و دستاوردهای دانش بنیان صادراتی «ایران ساخت»، با بیان اینکه صندوق توسعه ملی، از گذشته، یکی از محورهای توسعه اقتصاد دانش ‌بنیان بوده است، گفت: این صندوق، کمک‌های بسیاری به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان داشته و به ‌تعهداتش عمل کرده، به گونه‌ای که تاکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده است.

ستاری با بیان اینکه دستاوردهای صادراتی ارائه شده در این نمایشگاه ماحصل اقدامات و حمایت‌های صندوق توسعه ملی است افزود: بخش عمده‌ای از عملکرد درخشانی که در نمایشگاه مشاهده شد، در نتیجه تسهیلاتی است که صندوق به این شرکت‌ها اعطا کرده و این تسهیلات سبب شده تا این شرکت‌ها، به تدریج بزرگ شده و امروز به تولید چنین محصولاتی در ابعاد صادراتی همت کنند.

ستاری بر لزوم جذب کمک‌ها از سوی صندوق توسعه ملی در بخش صادرات تاکید کرد و گفت: ما هم اکنون شرکت‌های دانش بنیانی داریم که فناوری تولید یک محصول، به طور کامل متعلق به ‌خودشان است و کارخانه نیستند. این شرکت‌ها در داخل خودشان، سیستم تحقیق، توسعه و طراحی دارند.

وی رویکرد صندوق صندوق توسعه ملی برای تامین منابع جدید بخش اقتصاد دانش ‌بنیان، را قابل تقدیر دانست و گفت: امیدورایم بتوانیم ضمن اینکه منابع را خیلی سریع جذب کنیم، ‌در بخش صادرات هم با کمک‌های حمایت‌گرانه صندوق مواجه شویم.

مهدی غضنفری رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در این بازدید گفت: منابع جدیدی در بحث حمایت از محصولات صادراتی شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته‌ایم که اگر این منابع، زودتر از انتظار پایان یافت، باز نیاز شرکت‌ها را تامین می‌کنیم. به این منظور باید به یک جدول و مدل برسیم که بر اساس آن، به شرکت‌های دانش‌ بنیان، تسهیلات با سود مختلف بدهیم به طوری که بر اساس اعلام معاونت علمی ‌و فناوری، شرکت‌های قوی‌تر، پا پیش گذاشته و شرکت‌های ضعیف تر، تسهیلاتی بیشتر با سود کمتری بگیرند.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال ۹۴ تاکنون، ۴۳ قرارداد با بانک‌ها برای وام‌های ارزان به افرادی که ‌کار دانش بنیان می‌کنند، اعطا شده، گفت: تاکنون حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان در اختیار بانک‌ها قرار گرفته ‌که غالبا در بخش صنعت و معدن بوده و سرمایه در گردش، بیش از سرمایه ثابت شده که اتفاقی خوشحال کننده است.

غضنفری با اعلام اینکه باید ترتیباتی اتخاذ شود که شرکت‌های ضعیف تر، تسهیلاتی با بهره پایین‌تر دریافت کنند، گفت: هیچ ریالی در صندوق توسعه ملی، در جایی پس انداز نمی‌شود و همواره به دنبال این هستیم تا هر مقدار مبلغی که در بانک داریم، به صورت تسهیلات در اختیار شرکت‌ها قرار دهیم.

گفتنی است که در این مراسم تفاهم نامه‌ای بین معاونت علمی‌و صندوق توسعه ملی برای حمایت‌های تسهیلاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد.

موضوع این تفاهمنامه، اعطای تسهیلات بانکی از محل منابع ریالی صندوق توسعه ملی به متقاضیان حقوقی طرح‌های دانش بنیان در بخش‌های اقتصادی صنعت و معدن، آب و کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، صادرات که طبق ضوابط صندوق، از سوی معاونت تعیین و به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
 
کد مطلب : ۲۷۷۹۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما