کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با رأی نمایندگان مجلس

سازمان برنامه موظف به پرداخت معوقات دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های دانش‌بنیان شد

اتاق بازرگانی تهران , 13 دی 1400 ساعت 11:54

نمایندگان مجلس، سازمان برنامه و بودجه را موظف کردند تا تعهدات مالی دستگاه‌های اجرایی به واحدهای تحت حمایت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از محل بودجه این دستگاه‌ها تسویه کند.



آی‌تی‌من-  در جلسه علنی دیروز مجلس و در جریان بررسی طرح جهش تولید دانش‌بنیان، نمایندگان با پیشنهاد جعفر قادری نماینده مردم شیراز برای الحاق یک بند به ماده ۴ این طرح موافقت کردند. براساس این مصوبه در صورتی که تعهدات مالی دستگاه‌های اجرایی به واحدها و مؤسسات تحت حمایت این قانون، به تعویق بیفتد، سازمان برنامه و بودجه موظف است مستقیماً نسبت به پرداخت تعهدات مالی از بودجه آن دستگاه اقدام کند.

نمایندگان در ادامه بررسی این طرح، به ماده ۵ رأی دادند. براساس این ماده، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی مجازند تمام یا بخشی از دارایی‌های فکری، دستاوردهای پژوهشی و حق بهره‌برداری از آن‌ها را حسب مورد پس از اخذ رضایت کتبی مؤلف، پدیدآورنده، مخترع و دارنده حق جهت بهره برداری علمی‌و پژوهشی در اختیار شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و واحدهای فناوری مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و یا افراد فعال در انجام پروژه اعم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و پژوهشگران به صورت بلاعوض در جهت تجاری سازی آن‌ها با حفظ موارد امنیتی و رعایت محرمانه بودن واگذار و یا در جهت تجاری سازی یافته‌های علمی ‌با کارآفرینان، قرارداد مشارکت منعقد کنند.

همچنین نمایندگان با ماده ۷ طرح موافقت کردند که بر اساس آن به منظور حمایت از کالاهای ایرانی، تولیدات و خدمات شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مجازند با شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و واحدهای فناوری مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری قرارداد مرتبط با کالا و خدمات دانش‌بنیان از محل بودجه پژوهشی در آن دستگاه‌ها منعقد کنند. مزایای بند (الف) و (ب) ماده (۱۲) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب ۱۵/۲/۱۳۹۸ به قراردادهای آن‌ها در حوزه تولید کالا و خدمات دانش‌بنیان تسری پیدا می‌کند.
 


کد مطلب: 277941

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/277941/سازمان-برنامه-موظف-پرداخت-معوقات-دستگاه-های-اجرایی-شرکت-های-دانش-بنیان

ITMen
  https://www.itmen.ir