۰

احتمال افزایش جرایم سایبری در سال 2022

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۸
احتمال افزایش جرایم سایبری در سال 2022
احتمال افزایش جرایم سایبری در سال 2022

آی‌تی‌من-  احتمالاً امسال لایحه‌ای به مجلس نیوزیلند ارائه می‌شود که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا به اطلاعاتی که در مورد آنها در اختیار دارند دسترسی بیشتری داشته باشند؛ در نتیجه، مصرف کنندگان می‌توانند داده‌های خود را با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارند تا معاملات بهتری داشته باشند و خدمات را بهبود بخشند.

اما شان دوکا (Sean Duca)، معاون منطقه‌ای شبکه‌های پالو آلتو گفت که این موضوع به مجرمان فرصت‌های بیشتری برای دسترسی غیرقانونی به داده‌ها می‌دهد. دوکا اظهار داشت: اگر ما به سمت دنیای وابستگی واقعی به رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن (API) حرکت کنیم، احتمالاً شروع به دیدن مجموعه‌ای از پیکربندی‌های نادرست خواهیم کرد که افراد به‌طور بالقوه شروع به سوءاستفاده از آنها می‌کنند. با این حال، طبق مقاله منتشر شده «Cabinet» در اوایل ماه جاری، وضعیت موجود منجر به اشتراک‌گذاری داده‌های ناامن و هزینه‌های بالای دستیابی به داده‌های قابل استفاده شده است.

در این مقاله آمده است: بدون مداخله دولت نیوزیلند، گسترش ترتیبات برای اشتراک‌گذاری داده‌هایشان از سوی مصرف‌کنندگان متوقف می‌شود و به کندی ادامه می‌یابد و نگرانی‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی احتمالاً افزایش می‌یابد. نیوزلندی‌ها فرصت‌ها و مزایایی را که مصرف‌کنندگان در کشورهای دیگر به طور فزاینده‌ای از آنها استفاده می‌کنند، از دست خواهند داد.

دوکا توضیح داد که شرکت‌ها و افراد باید برای معنای این تغییر آماده باشند.

وی افزود: ما باید آگاهانه به این فکر کنیم که جواهرات سازمان‌ها چه چیزهایی هستند و چگونه باید از آنها در برابر سرقت اطلاعات، دسترسی یا مختل کردن و تغییر یکپارچگی هز بیت اطلاعات محافظت کنیم. هر سازمانی باید همیشه به این موضوع فکر کند. با نگاهی به آینده، گسترش بیت‌کوین باعث افزایش جرایم سایبری در سال 2022 خواهد شد. ما این طیف از باج‌ها را دیده‌ایم که همگی در قالب نوعی پرداخت ارز دیجیتال درخواست شده‌اند. بنابراین، بدیهی است که با آن شاهد افزایش ارز دیجیتال و ارزش‌گذاری خود ارز دیجیتال بوده‌ایم.

دوکا خاطرنشان کرد: شما افرادی را داشته‌اید که برای 5 یا چند سال این حملات را انجام داده‌اند؛ بنابراین شما اکنون افرادی را دارید که روی یک تخم مرغ بسیار پرسود نشسته‌اند. این به آنها توانایی تهیه خدمات، زیرساخت‌ها و شاید حتی ایجاد ارتشی از مردم را می‌دهد که می‌توانند این عملیات‌ها و کمپین‌های [غیرقانونی] را انجام دهند.

وی ادامه داد که رگولاتورها در سراسر جهان احتمالاً سعی می‌کنند با ارزهای دیجیتال درگیر شوند، اما به اصطلاح، جن قبلاً از بطری خارج شده و امنیت سایبری با افزایش دورکاری و انعطاف ناشی از همه‌گیری اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
 
مرجع : سایبربان
کد مطلب : ۲۷۷۹۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما