۰

فرانسه گوگل را ۱۵۰ میلیون یورو جریمه کرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۱
فرانسه گوگل را ۱۵۰ میلیون یورو جریمه کرد
فرانسه گوگل را ۱۵۰ میلیون یورو جریمه کرد

آی‌تی‌من- علاوه بر آن این رگولاتور به همین دلیل جریمه‌ای ۶۰ میلیون یورویی برای فیس بوک تعیین کرده است. یکی از اولویت‌های CNIL و همچنین از قوانین مهم حریم خصوصی داده‌های اتحادیه اروپا آن است که قبل از استفاده از ردیاب‌های آنلاین یا کوکی‌های مذکور، کاربر باید رضایت خود را اعلام کند.

کارین کیفر رییس بخش حفاظت از داده‌ها و تحریم‌ها در CNIL می‌گوید: کاربر با فشردن یک کلیک کوکی‌ها را قبول می‌کند. رد کردن آنها نیز باید به همین سادگی باشد.

کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد وب سایت‌های facebook.com ، google.fr و youtube.com اجازه نمی‌دهند کاربران کوکی‌ها را رد کنند.

به گفته سازمان مذکور دو شرکت ۳ ماه فرصت داشتند تا از دستوراتش پیروی کنند یا با جریمه‌ای سنگین و ۱۰۰ هزار یورو به ازای هر روز تا خیر روبرو شوند.
دستورات کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی فرانسه، گوگل و فیس بوک را ملزم می‌کند تا ابزارهای ساده‌تری برای رد کوکی‌ها برای کاربران فرانسوی فراهم کنند.

CNIL  اعلام کرد هرچند گوگل و فیس بوک دکمه‌ای مجازی فراهم کرده‌اند که به قبول سریع کوکی‌ها کمک می‌کند، هیچ معادلی برای رد آنها با همین سرعت وجود ندارد.

پیش از این نیز کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی فرانسه در سال ۲۰۲۰ میلادی جریمه‌ای ۱۰۰ میلیون یورویی برای گوگل تعیین کرده بود.

در آن زمان CNIL اعلام کرد وب سایت فرانسوی گوگل قبل از نشان دادن کوکی‌های تبلیغاتی که در رایانه‌ها ذخیره شده‌اند، از کاربر درخواست رضایت نمی‌کند.

همچنین این شرکت اطلاعات شفاف و روشن درباره استفاده از داده‌های کاربران ارائه نمی‌کند.به گفته کیفر این مشکلات از آن زمان تاکنون برطرف شده است.
 
مرجع : رویترز
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۹۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما